۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۰۱۵۴۳
امام جمعه گتوند:

حقوق شهروندی براساس طرح و لایحه به رأی گذاشته شود

حجت الاسلام پاپی زاده شاه آبادی با اشاره به بحث حقوق شهروندی، گفت: باید حقوق شهروندی براساس طرح و لایحه در شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی به رأی گذاشته شود.
حقوق شهروندی

حجت الاسلام علی پاپی زاده شاه آبادی، امام جمعه گتنود در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا دراهواز، با اشاره به اهمیت توجه به اقشار ضعیف در جامعه اسلامی، اظهار داشت: انقلاب ما انقلاب پابرهنه ها و محرومان علیه اشرافیت و طاغوت است، پس باید دولت اسلامی هم به این امر توجه زیادی کند چون ولی نعمتان اصلی این انقلاب مستضعفان و محرومان هستند.

امام جمعه گتوند خاطرنشان کرد: در کشور ما که مدعی توجه به محرومان هستیم باید دولت هم اولویت خود را در توجه به محرومان و اقشار ضعیف به کار ببرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی گتوند در ادامه گفت: توجه به مناطق محروم باید در گرو حل مشکلات زیرساخت اقتصادی، مسکن، اشتغال و رفاه اجتماعی باشد تا همه اقشار جامعه از حقوق مساوی برخوردار باشند.

حجت الاسلام پاپی زاده شاه آبادی با اشاره به بی توجهی دولت به مناطق محروم، اظهار داشت: متأسفانه شاهد آن هستیم که اکثر توجه فقط به مرکز یعنی تهران ختم می شود و مناطق محروم فراموش شده که این از معضلات دولت اسلامی است.

وی با تبیین بحث حقوق شهروندی و تحلیل آن از سوی اشخاص سیاسی و فرهنگی بر میل خودشان، افزود: حقوق شهروندی باید از موازین شرعی و قانون اساسی با همکاری شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی در قالب طرح و لایحه ای به رأی گذاشته شود تا هر دولتی و یا شخصی براساس اغراض سیاسی و شخصی از لفظ حقوق شهروندی سوء استفاده نکنند.

امام جمعه گتوند در پایان با اشاره به مشکلات اجتماعی و اهمیت حل آن از سوی حکومت اسلامی، اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین معضل و بحران جامعه مشکلات اجتماعی و اقتصادی از قبیل بیکاری، فقر و... است که باید با تعامل و انسجام سه قوه برطرف شود، به ویژه شخص رییس جمهور باید از حاشیه سازی ها جلوگیری و با مجموعه های جهادی جهت برطرف کردن مشکلات جامعه همکاری کند تا انقلاب اسلامی با آرمان های اصلی خود تحقق پیدا کند./9453/۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات