۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۰۱۵۲۹
حجت الاسلام والمسلمین رشاد:

آیت الله پهلوانی منشأ خدمات ارزشمندی برای مردم بود

رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران با بیان این که آیت الله پهلوانی منشأ خدمات ارزشمندی برای مردم تهران بود، گفت: آن مرحوم در مناسبات اجتماعى، در حوزه مسائل انقلاب، در مسائل معنوى و تربیتى خدمات ارزشمندی ارائه کرد.
آیت الله رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رشاد رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران در حاشیه مراسم تشییع آیت الله حسن پهلوانی در رابطه با شخصیت این عالم بزگوار گفت: آن مرحوم هم به لحاظ اینکه برادر مرحوم آیت الله حاج على پهلوانى تهرانى و هم اینکه به لحاظ حکمى شاگرد دو حکیم برجسته معاصر بود شخصیت بارزى به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: آیت الله پهلوانی به لحاظ معرفتی در درجه بالایی بود، وی با اهل معنا به ویژه با اساتید بزرگواری همچون آیت الله طباطبایی و آیت الله انصارى همدانی مانوس بود، ولی این نوع افراد به مثابه ستاره‌هایی هستند که در واقع شناخته شده نبودند و مردم تهران جز خواص این بزرگواران را نمی‌شناختند.

رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران تاکید کرد: در طول چند سال گذشته که بعد از برگشت از تحصیل در تهران حضور پیدا کرد منشأ خدمات ارزشمندی برای مردم تهران شد، او در مناسبات اجتماعى، در حوزه مسائل انقلاب، در مسائل معنوى و تربیتى خدمات ارزشمندی ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد یادآور شد: نسل جوانى که وی را می‌شناختند با مراجعه به آیت الله پهلوانى از نفس قدسی او بهره‌مند بودند و تربیت شدند، آن مرحوم از ستارگان محدودی بود که یکى پس از دیگرى در تهران در حال افول هستند.

وی افزود: از زمان ارتحال مرحوم آیت‌الله حق‌شناس، حاج آقا مجتبی تهرانى و امثال این بزرگواران و همچنین آیت الله پهلوانی شهر تهران که به شدت نیازمند به معنا و روحانیت، فرهنگ، هدایت و تربیت دینى است با از دست رفتن این بزرگواران دچار خلأ و فقر معنوى مى‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد افزود: این عالم ربانی جزء بزرگانى است که به هر حال در دوره پرتلاطم انقلاب که حماسه‌ای همراه با معنویت بود حضور داشت و خلأ معنوى را در تهران پر می‌کرد و جزء پشتوانه‌هاى معنوى شهر تهران، طلاب و جوانان و حوزه بود.

رییس حوزه علمیه امام رضا(ع) در پایان گفت: ما خیلی متاسف و متاثریم که چنین گوهرهای گرانبهایی را از دست مى‌دهیم و این در حالی است که جایگزینی هم برای این افراد وجود ندارند و این یک خطر جدی برای جامعه است./202/816/ب1

ارسال نظرات