۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۵۰۱۵۱۵
دلایل آرامش لبنان از دیدگاه فضل الله؛

همجواری با رژیم صهیونیستی و حضور میلیون ها آواره سوری

امام جمعه بیروت از همجواری با سرزمین های اشغالی و حضور میلیون ها آواره سوری به عنوان دلایل آرامش نسبی کنونی در لبنان یاد کرد.
سید علی فضل الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در گفت وگو با روزنامه الانباء کویت درباره اوضاع کنونی لبنان تصریح کرد: دولت جدید در پرتو تراکم بحران های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی برجای مانده از گذشته تشکیل شد و بر همین اساس بود که امیدهایمان برای بهبود وضع کشور به ویژه در زمینه اقتصادی و اجتماعی کمرنگ شده است.

وی بر لزوم بهبود اوضاع آب و برق و بهداشت و تصویب قانون جدید انتخابات تأکید کرد و افزود: گرچه احتمال باقی ماندن لبنان در اختلافات سیاسی و تصفیه حساب های داخلی وجود دارد اما امیدواریم که آینده خوبی برای کشور ترسیم شود.

این روحانی لبنانی خاطرنشان ساخت: صلح و آرامش کنونی در لبنان به این دلیل علاقه به این ملت نیست بلکه به این دلیل از سوی جهانیان صورت گرفته است که جمع کثیری از آوارگان سوری در کشور کوچک لبنان حضور دارند. یکی دیگر از دلایل نیز همجواری با رژیم صهیونیستی است و هرگونه تنش و آشوب در این کشور بر مرز سرزمین اشغالی تاثیر می گذارد.

حجت الاسلام فضل الله با اشاره به اینکه جامعه بین المللی به هیچ وجه تنش و آشوب و ناامنی را در سرزمین های اشغالی نمی خواهند، گفت: وجود دو میلیون و پانصد هزار آواره سوری در لبنان نقش مهمی در آرامش کنونی در لبنان دارد زیرا اگر آرامش از این کشور دور شود این آوارگان به سوی کشورهای غربی روانه می شوند و این کشورها از این مساله به شدت بیزار هستند.

وی ادامه داد: گروه های سیاسی لبنان به هیچ وجه آرامش و ثبات واقعی شهروندان لبنانی را نمی خواهند تا بدینوسیله به اهداف خود دست یابند. اوضاع امنیتی کشور تحت کنترل است و دستگاه های امنیتی موفقیت بزرگی در زمینه مبارزه با گروه های تروریستی داشته اند اما این مسائل نباید سبب خواب آرام ما شود زیرا امنیت و آینده لبنان در تیررس قرار دارد.

امام جمعه بیروت در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: اوضاع در لبنان از سایر کشورها به ویژه سوریه و عراق تاثیر می پذیرد اما ما توانایی خروج از بحران را داریم و انتخاب رییس جمهور و تشکیل دولت با وجود اختلافات کنونی مؤید این مساله است./980/ب902/د

ارسال نظرات