۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۵۰۱۵۰۷
حجت الاسلام شهابی مطرح کرد؛

علم و عمل دو عامل مهم در تأثیرگذاری تبلیغ

استاد سطح عالی حوزه علم و عمل را دو موضوع مهم در بحث تبلیغ ماه رمضان دانست و بر ترویج سبک و سیره زندگی اهل بیت(ع) در جامعه در این ماه تأکید کرد.
شهابی

حجت الاسلام مهدی شهابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت تبلیغ در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: مردم بوی معنویت ماه رمضان را از قبل استشمام می کنند و به استقبال آن می روند و این موضوع سبب می شود تا فضایی معنوی در جامعه حاکم شود.

وی افزود: تبلیغ در این ماه مبارک ویژگی های خاصی دارد و هم مبلغان و هم مردم، آماده بهره برداری از معنویات این ماه هستند و همین موضوع ظرفیت پذیرش معارف دینی را بالاتر برده است.

امام جمعه سابق سلفچگان تصریح کرد: آنچه برای روحانیان در تبلیغ رمضان لازم است، توجه به علم و عمل است و عمل مبلغان در محیط تبلیغ در تأثیرگذاری تبلیغ بسیار مؤثر است.

وی با تأکید بر توجه مبلغان به نوع برخورد با مردم در این ماه خاطرنشان کرد: ادب، احترام، مردم داری، ترک محرمات و در یک کلمه متقی بودن از مهم‌ترین ویژگی های مبلغان است که باید به آن توجه داشت.

حجت الاسلام شهابی ادامه داد: اگر مبلغ خود را مجهز به دو سلاح علم و عمل کند، می تواند تبلیغ مؤثری انجام دهد و در زمان تبلیغ باید از بیان مباحث تکراری و خسته کننده برای مخاطبان پرهیز کرد و احکام و معارف دینی به آنها آموزش داده شود.

استاد سطح عالی حوزه تأکید کرد: مبلغان باید در سخنرانی های خود از مطالب دست اول و از منابع معتبر در موضوعاتی مانند تفسیر، تاریخ اسلام، سیره و اخلاق پیامبر(ص) استفاده کنند و گفتار و رفتار پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را در جامعه تبیین کنند.

وی ادامه داد: بیش از 100 هزار حدیث از اهل بیت(ع) وجود دارد که اگر مبلغان ما در تمام عمر حدیث بخوانند بازهم تمام نمی شود و البته باید توجه کرد که توجه به معارف قرآن و بیان این معارف والا نیز باید در دستور کار تبلیغ قرار گیرد.

حجت الاسلام شهابی ابراز کرد: عمل به احکام از دیگر وظایفی است که مبلغان در این ایام باید به آن توجه داشته باشند چرا که حتی راه رفتن مبلغ در محیط تبلیغ مورد توجه قرار می گیرد، بنابراین مبلغان باید در اعمال خود دقت ویژه ای داشته باشند.

استاد سطح عالی حوزه در پایان خاطرنشان کرد: تواضع، مردم داری، احترام به دیگران، گفتن واقعیات برای مردم و دوری از بیان خرافات، تبیین سبک و سیره زندگی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) از موضوعاتی است که باید در تبلیغ مورد توجه قرار داد./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات