۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۰۱۵۰۵
مؤسس حوزه های علمیه نورآباد:

عمل صالح شرط رسیدن به کمال است

مؤسس حوزه های علمیه نورآباد انجام عمل صالح را لازمه رسیدن به کمال خواند و گفت: در ماه مبارک رمضان با انجام عبادات و تمرین بندگی باید در جهت انجام اعمال صالح و تلاش برای رسیدن به کمال گام برداشت.
حجت الاسلام امیدیان

حجت الاسلام سعید امیدیان، مؤسس حوزه های علمیه نورآباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان اینکه آیات و روایات فراوانی در رابطه با فضائل مباه مبارک رمضان وجود دارد، بیان داشت: این ماه پربرکت با فضیلت ترین ماه ها است.

وی با اشاره به خطبه شعبانیه پیامبر اسلام پیش از ماه مبارک رمضان، افزود: در این خطبه به فضلیت ماه مبارک رمضان، وظایف روزه دار، راه رسیدن به کمال و سعادت و مباحثی که مربوط به رحمت و غفران است از سوی پیامبر(ص) بیان شده است.

حجت الاسلام امیدیان شرط رسیدن به کمال را عمل صالح خواند و گفت: برای تحقق این مهم باید خود سازی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان خداوند متعال اعلام عفو عمومی دارد، خاطرنشان کرد: این عفو و بخشش از ویژگی های خاص ماه مبارک رمضان است.

مؤسس حوزه های علمیه لرستان با یادآوری اینکه خدای متعال در خطبه شعبانیه خطاب به پیامبر(ص) می فرماید در این ماه نفسهای شما ذکر و خواب شما عبادت است، بیان داشت: ماه مبارک رمضان سرآمد همه ماه ها است.

وی با بیان اینکه شبهای قدر در این ماه پرفضیلت بالاتر از هزار ماه است، افزود: علت افضل بودن این ماه به دلیل اهمیت داشتن کارهای غیرارادی همچون نفس کشیدن و خوابیدن مؤمن است که نزد خداوند عبادت است.

حجت الاسلام امیدیان با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان درهای بهشت به روی مؤمن باز و درهای جهنم بسته است، خاطرنشان کرد: باید تلاس کنیم که خروج از این ماه همراه با خروج از معاصی و گناه باشد.

وی با بیان اینکه بدبخت کسی است که در ماه مبارک رمضان مورد رحمت خداوند قرار نگیرد، بیان کرد: با انجام عبادات، نماز و روزه باید تلاش کنیم از رحمت خدای متعال بهره مند شویم و به سوی خوبی ها و نیکی ها گام برداریم./9459/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات