۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۵۰۱۵۰۳
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

طرح قرآنی ۱۴۵۱ در مساجد استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری از برگزاری طرح قرآنی ۱۴۵۱ در مساجد استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه برگزار می شود.
حجت الاسلام مراد یوسفی، مسؤول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری

حجت الاسلام مراد یوسفی، مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، فعالیتهای قرآنی را از کارکردهای اصلی مساجد بیان کرد و با تأکید بر اینکه برنامه های قرآنی باید پیشانی فعالیتهای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد باشد، افزود: این کانونها و دیگر ارگان های فعال در مساجد باید تلاش کنند برنامه های قرآنی کارکرد اصلی مساجد باشد.

حجت الاسلام یوسفی در ادامه با تأکید بر جذب جوانان و نوجوانان در کانون مساجد تصریح کرد: جهت جذب جوانان به کانون ها اعضای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد باید با قرآن مأنوس بوده و به آن عمل کنند تا در این زمینه موفق باشند.

وی با تأکید بر تربیت دینی و قرآنی جوانان در کانونهای مساجد افزود: در جهت جذب جوانان و تربیت دینی و قرآنی آنان باید برنامه ریزی جدی و کارشناسی شده صورت گیرد.

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری، حضور جوانان در مساجد را بهترین راه مقابله با دسیسه های فرهنگی دشمن بیان کرد و گفت: باید در جهت مقابله با دسیسه های فرهنگی دشمن برنامه های دینی و فعالیت های قرآنی کانون مساجد تقویت شود.

این مقام مسؤول نقش ائمه جماعات را بسیار مهم دانست و یادآور شد: در احیای کارکردهای مساجد مدیران کانون ها و ائمه جماعات باید همکاری داشته باشند.

وی با تأکید بر برگزاری کارگاه آموزشی ویژه خانوادها در کانون مساجد استان اظهار کرد: در این کانونها باید ارکان تربیت اسلامی و قرآنی فرزندان به والدین آموزش داده شود.

حجت الاسلام یوسفی در ادامه از برگزاری طرح قرآنی ۱۴۵۱ در مساجد استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه طرح 1451 با محوریت 2 سوره ملک و واقعه همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز شده است، افزود: این طرح قرآنی برای تمامی مقاطع سنی و عموم مردم آزاد است.

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان، سوره 30 آیه‌ ای «ملک» به تعداد روزهای ماه مبارک انتخاب و برای هر آیه در یک روز برنامه‌ریزی شده است.

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به اینکه طرح قرآنی «1451» سوره واقعه نیز ادامه دارد، تصریح کرد: این سوره 96 آیه‌ای مطابق با سال 1396 و با محوریت «سبک زندگی قرآنی و اقتصاد» انتخاب شده است./303/9457/ب1

ارسال نظرات