۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۱۴۸۰
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

تسلیم بودن در برابر دستورات دینی لازمه دینداری است

رییس ستاد اقامه نماز گفت: مؤمن واقعی کسی است که تسلیم خدا باشد و گله گذاری نکند؛ دستورات و معارف دینی مسائلی هستند که در علم الهی می گنجند و انسان باید در برابر آن تسلیم باشد.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شامگاه یکشنبه در دومین جلسه از سلسله جلسات تفسیر کلام نور که شب های ماه مبارک رمضان در محل صحن جامع رضوی بارگاه منور رضوی برگزار می شود، با اشاره به تأکیدات قرآن کریم بر لزوم پذیرش کامل دستورات دینی، اظهار کرد: اگر کسی بگوید نماز را قبول دارم، حجاب را قبول ندارم یا برای نمونه کسی بگوید امام خمینی(ره) را قبول دارم اما رهبر معظم انقلاب را قبول ندارم؛ این روش دین داری نیست.

رییس ستاد اقامه نماز کشور افزود: در همین راستا قرآن کریم خطاب به پیامبر(ص) می فرماید «کسانی که به تو می گویند داور باش اما نتیجه داوری تو را قبول نمی کنند، دین ندارند.» چرا که مؤمن واقعی کسی است که تسلیم خدا باشد و گله گذاری نکند؛ دستورات و معارف دینی مسائلی هستند که در علم الهی می گنجند و انسان باید در برابر آن تسلیم باشد.

وی تصریح کرد: گاهی قضاوت مردم درست نیست و برای نمونه وقتی قرآن بر پیامبر(ص) نازل شد، می گفتند «چرا جبرئیل به جای پیامبر(ص) بر سران حجاز نازل نشد؟» قرآن در پاسخ این افراد می فرماید «الله یعلم حیث یجعل رسالته» یعنی علم نسبت به این مسائل در اختیار خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به این که پذیرش برخی مسائل دینی روز مانند عمر طولانی امام زمان(عج) برای کسانی که تسلیم خواست الهی نیستند، قابل درک نیست، خاطرنشان کرد: وقتی قرآن به داستان عزیر نبی اشاره می کند، می فرماید عزیر نبی به خدا عرض کرد «خدایا مردگان را چگونه زنده می کنی؟ خداوند جان او را به مدت صد سال گرفت و وقتی او را به دنیا بازگرداند، گفت «غذای تو را 5 هزار و 200 برابر عمرت سالم نگاه داشتیم.» در نتیجه طولانی شدن عمر امام زمان(عج) با توجه به قدرت خداوند امری طبیعی است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این که تعالیم قرآن و اهل بیت مشخص است و افراد نباید از جانب خودشان چیزی به آن اضافه کنند، به برگزاری مراسم هایی تحت عنوان «راهپیمایی استغاثه برای ظهور امام زمان» به عنوان نمونه ای از این رفتار اشاره و اظهار کرد: اگر امام زمان(عج) با راهپیمایی ظهور می کرد، معصومان(ع) دستور می دادند که یکی از راه های ظهور حضرت راهپیمایی استغاثه است.

وی یادآور شد: امام رضا(ع) فرمودند «هر حرفی از ما صادر شد دلیل قرآنی آن را از ما بپرسید.» در نتیجه این مسائل را نباید از طرف خودمان برای مردم تجویز کنیم. امام مأمور شده است که مرزهای دین را به ما نشان دهد تا تلاش های ما به نتیجه برسد. از همین رو اعمال دینی انسان باید از طریق تقلید از مرجعیت باشد؛ نه از روی سلایق مختلف./202/820/ب1

ارسال نظرات