۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۵۰۱۴۷۹
آیت الله صدیقی:

آیت الله پهلوانی در زهد بی‌نظیر بود

امام جمعه موقت تهران با بیان این که آیت الله پهلوانی در زهد بی‌نظیر بود و هیچ تعلق خاطری به این دنیا نداشت، گفت: آن مرحوم هیچ چیز از دنیا برای خود کنار نگذاشته بود.
آیت الله کاظم صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت الله پهلوانی در رابطه با شخصیت این عالم ربانی، اظهار کرد: کسانی که برای اخفاء خودشان انگیزه داشتند و از مظاهر دنیا وحشت داشته و از شهرت گریزان بودند شناخت‌شان برای جامعه آسان نیست.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله پهلوانی از جمله شخصیت‌های شهرت گریز به معنای واقعی بود، این عالم ربانی در مراتب علمی از شاگردان علامه طباطبایی بود، هم از نظر اخلاقی و هم از نظر علمی در سطح بالایی قرار داشت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آیت الله پهلوانی در بعد جذبه‌های عرشی از محرم‌های آیت الله انصاری همدانی بود خاطرنشان کرد: آیت الله همدانی از رجالی هلالی است که بدون معلم بوده و خود خداوند معلم ایشان بوده است، استاد ظاهری برای این عالم وجود نداشت ولی در مقابل در افق نور در بلندای عرش قرار داشت.

آیت الله صدیقی یادآور شد: مرحوم آیت الله پهلوانی از نزدیک‌ترین افراد به آیت الله انصاری همدانی بود، از این رو این عالم ربانی در زهد بی‌نظیر بود و هیچ تعلق خاطری به این دنیا نداشت، از این رو زیر این آسمان خدا هیچ چیز از دنیا برای خود کنار نگذاشته بود.

وی افزود: آیت الله پهلوانی عالم خود را سیر می‌کرد و با دعای جوشن کبیر اسماء الله را زمزمه می‌کرد و جزء معدود افرادی بود که جذبه‌های اسمائی داشت و در صفات و اسمای الهی سیر می‌کرد و اهل معنا نیز بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه آیت الله پهلوانی عارف به الله، اهل سیر و سلوک، زاهد فی الدنیا، اسوه و مقتدای اهل دل بود، تصریح کرد: این عالم ربانی از آنجایی که دل خود را به خدا داده بود؛ دیگر هیچ دلی به چیز دیگر نبسته بود./202/816/ب1

ارسال نظرات