۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۵۰۱۴۷۵
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قرچک؛

انسجام خانواده ها در گرو امر به معروف و نهی از منکر است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قرچک با بیان اینکه انسجام خانواده ها در گرو امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: بزرگترین معروف جمعی در جامعه ما حفظ انقلاب اسلامی است که بر همه واجب است.
حجت الاسلام حسین عبدالله پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین عبدالله پور مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قرچک صبح امروز در حسینیه شهدای این شهرستان با بیان اینکه اگر کسی شرایط امر به معروف را نداشته باشد نمی تواند مجری امر به معروف باشد، گفت: امر کننده به معروف و نهی کننده از منکر باید ابتدا احتمال تأثیرپذیری را در کار خود ببیند سپس اقدام کند.

وی با توضیح اینکه امر به معروف و نهی از منکر به دو گونه فردی و جمعی است، افزود: بزرگترین معروف جمعی در جامعه ما حفظ انقلاب اسلامی است که بر همه واجب است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه بسیج 15خرداد با یادآوری فراز و نشیب های طول انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: امت حزب الله در طول 4 دهه توانست تراز نیروهای انقلاب اسلامی را رشد دهد که این مهم در اثر امر به معروف و نهی از منکر دقیق بوده است.

وی اضافه کرد: در چارچوب قوانین شرعی، امروز انسجام خانواده ها هم در گرو امر به معروف و نهی از منکر است.

استاد اخلاق خطاب به کارکنان و کارمندان مطرح کرد: ارزش و ضد ارزش از دیدگاه های شرع، عقل، عرف متشرع و سازمان معین می شود که قوانین سازمان برای تعیین دقیق معروف و منکر از همه ارجح تر است.

وی با اشاره به آیات قرآن، امر به معروف را یک واجب شرعی برشمرد و افزود: پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری بسیج باید در اشاعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر پیشگام باشد چرا که برخی از امور دینی باید به صورت گروهی انجام شود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه 15خرداد با ابراز اینکه امر به معروف در اسلام نه تنها سبب سلب آرامش نمی شود بلکه منکر را هم کاهش می دهد، اظهار کرد: وقتی منکر در جامعه شیوع پیدا کند؛ موجب تشویش اذهان عمومی میشود و آزادی از جامعه گرفته می شود که این مشکل با نهی از منکر از بین می رود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر صبر و حوصله حرف اول را می زند، تصریح کرد: اجرای دقیق این فریضه زمانبر است و برای رسیدن به نتیجه مطلوب در آن باید زمان گذاشته شود./804/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات