۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۵۰۱۴۷۲
مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد:

رمضان ماه بخشش و مغفرت الهی و دور شدن از گناهان است

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: یکی از آثار و برکات معنوی که روزه برای انسان دارد آمرزش گناهان است، زیرا رمضان ماه بخشش و مغفرت الهی و دور شدن از شیاطین و گناهان است.
حجت الاسلام سیدابوالحسن فاطمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدابوالحسن فاطمی، مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد صبح امروز در کلاس اخلاق کارکنان سپاه ناحیه شهرکرد، با بیان آثار و برکات ماه مبارک رمضان و روزه ‌داری اظهار کرد: یکی از آثار و برکات معنوی که روزه برای انسان دارد آمرزش گناهان است، زیرا رمضان ماه بخشش و مغفرت الهی و دور شدن از شیاطین و گناهان است.

وی با تأکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان شیاطین در قل و زنجیر هستند، اضافه کرد: همانطور که در این ماه شیاطین از ما فاصله می ‌گیرند، انسان باید به فکر مسائل معنوی و الهی باشد و خواهش های نفسانی خود را کنترل کند.

مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد سلامتی جسم و روان را از آثار و برکات روزه دانست و خاطرنشان کرد: با روزه ‌داری بدن انسان در مقابل بسیاری از بیماری ‌ها بیمه می ‌شود و همچنین انسان برای شکرگزاری در مقابل نعمت های خداوند از جمله سلامتی باید امر الهی را اطاعت کند و روزه بگیرد، معرفت و شناخت انسان در ماه مبارک رمضان نسبت به پروردگار عالم بیشتر می ‌شود.

حجت الاسلام فاطمی با تشریح شرایط روزه ‌دار و اعمالی که در ماه مبارک رمضان باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: همانطور که روزه‌ دار از خوردن و آشامیدن چشم ‌پوشی می‌ کند باید کلیه اعضا و جوارح انسان نیز روزه‌دار باشد و با صدقه و انفاق با نیازمندان همدردی کند.

وی با تأکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان باید هر گونه کینه و کدورت رفع شود، تصریح کرد: سعی کنیم در این ماه مبارک صله ‌ارحام را بجا آوریم و به دیدار اقوام دور و نزدیک برویم که این عمل آثار و برکات فراوانی دارد.

امام جمعه موقت شهرکرد ادامه داد: از اعمال دیگری که در ماه مبارک رمضان به آن سفارش شده است و باید مورد توجه قرار بگیرد قرائت قرآن و ادعیه ‌ای است که در این ماه پر خیر و برکت وارد شده است و هر کس به اندازه‌ای که توانایی دارد باید از آداب پر خیر و برکت این ماه استفاده کند.

این مقام مسؤول با اشاره به روایتی از پیامبراکرم(ص) که فرمودند نسیم‌های الهی در ماه مبارک رمضان می ‌وزد، افزود: جوانان سعی کنند در این ماه خودشان را در مسیر نسیم های رحمت، معرفت و الهی شدن قرار دهند و اگر انسان بتواند از این ماه استفاده کافی را ببرد از هرگونه شقاوت و بدبختی به دور می‌ ماند.

حجت الاسلام فاطمی در پایان اضافه کرد: ماه مبارک رمضان فرصت ویژه‌ای است که نظر لطف و رحمت خداوند شامل حال بندگان می ‌شود و باید از این فضای معنوی استفاده کافی را ببریم./9457/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات