۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۵۰۱۴۶۹
مدیر حوزه علمیه مازندران:

راه رستگاری جامعه اسلامی بهره گیری عمیق از مفاهیم قرآنی است

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید همه بخش های زندگی ما قرآنی و مبنای الهی به خود گیرد، گفت: جامعه اسلامی زمانی به رستگاری خواهد رسید که مفاهیم قرآنی در همه بخش های آن نهادینه شده باشد.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران یک شنبه شب در نشست قرآنی که به مناسبت شب های ماه مبارک رمضان در مسجد محمد رسول الله ساری برگزار شد از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه تجلی عبودیت و بازگشت به خویشتن یاد کرد و گفت: در این ماه پرفیض خداوند متعال بار دیگر فرصتی را برای بازگشت به همه بندگان خود عطا می کند.

وی با بیان این که خداوند در ماه رمضان فرصت عبودیت، توبه و زدودن درون از ناپاکی ها و کژی را به هر مؤمنان داده است، افزود: کسی در پایان این ماه خوشحال و شادمان است که توانسته از این فرصت طلایی نهایت استفاده را در جهت ساختن معنوی درون خود بهره گیرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید تلاش کنیم در پایان این ماه پربرکت جزء انسان های شاد باشیم، خاطرنشان کرد: از دست دادن لحظه های معنوی ماه مبارک رمضان خسران بسیاری در زندگی ما در پی خواهد داشت که جبران آن امکان پذیر نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که رازو نیاز در لحظه های معنوی ماه مبارک رمضان از جایگاه و ارزش بسیار بالایی نسبت به دیگر ماه های سال دارد، گفت: ماه مبارک رمضان یک فرصت دوباره خداوند به بندگان صالحش برای شناخت و بازگشت دوباره است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید تلاش کنیم هر چه می توانیم از ضیافت الهی که در این ماه بابرکت وجود دارد در جهت کسب تقوا و تزکیه نفس بهره گیریم، خاطرنشان کرد: این ماه یک فرصت ارزشمندی برای توبه و بازگشت حقیقی به سوی خداوند متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که قرائت قرآن و دعا از جمله مسائل مهمی که در کنار روزه داری به مؤمنان سفارش و تأکید شده است، بیان داشت: انس با کلام الهی در ماه مبارک رمضان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، چون این ماه بابرکت، ماه نزول کلام الهی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روزه داری یکی از راه های رسیدن به تقوای الهی است، گفت: روزه داری انسان را از هر گونه گناه و زشتی دور می کند و فرد را در مسیر زندگی الهی و معنوی قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه با بیان این که هیچ چیز در ماه مبارک رمضان با اهمیت تر از تلاوت قرآن کریم نیست، تصریح کرد: لحظه لحظه های ما در ماه ضیافت الهی باید با نور قرآن همراه باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که قرائت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان بسیار مورد تأکید و سفارش قرار گرفته است، گفت: مأنوس شدن با کلام الهی به حتم نور معنویت را در زندگی فردی ما همراه خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید همه بخش های زندگی ما قرآنی و مبنای الهی به خود گیرد، افزود: جامعه اسلامی زمانی به رستگاری خواهد رسید که مفاهیم قرآنی در همه بخش های آن نهادینه شده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که متأسفانه امروز کلام الهی حتی در جامعه اسلامی نیز غریب است، تصریح کرد: جامعه امروز به دلیل غرق شدن در مسائل مادی و دنیوی از مفاهیم ناب این کتاب با ارزش الهی فاصله گرفته که خسران بسیاری را برای جامعه دینی به همراه خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران از قرآن کریم به عنوان کتابی انسان ساز یاد کرد و با بیان این که جامعه بدون قرآن و معنویت نمی تواند به اهداف متعالی خود دست یابد، خاطرنشان کرد: مفاهیم ناب الهی راه صحیح زیستن را به ما می آموزد و می توانیم با مأنوس شدن با این گنجینه ناب الهی از هر گونه انحراف و تباهی مصون بمانیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که قرآن و مفاهیم با ارزش آن باید از همان دوران کودکی برای نسل امروز جامعه تبیین و تشریح شود، گفت: مبنای تربیت نسل امروز جامعه باید بر اساس اصول قرآنی باشد تا بتوانیم آینده این نسل اثرگذار را تضمین کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که امروز دشمن شیوه های به روز و جدیدی را برای انحراف نسل جوان جامعه در دستور کار خود دارد، گفت: تنها راه مصون سازی نسل جوان و نوجوان جامعه اسلامی در برابر این هجمه های فریبنده تقویت باورهای اعتقادی در این نسل است.

مدیر حوزه علمیه مازندران، شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای انس نسل جوان با مفاهیم اعتقادی به ویژه کلام الهی دانست و تصریح کرد: در این مسیر مساجد به عنوان محور و پایگاه اصلی ترویج دین در جامعه اسلامی ظرفیت بسیار ارزشمندی است که باید با اجرای برنامه های جذاب و اثربخش زمینه حضور نسل جوان در این پایگاه های دینی  را فراهم کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با هشدار نسبت به تلاش گسترده دشمنان در از بین بردن هویت اعتقادی نسل جوان جامعه، گفت: در چنین شرایطی ماه مبارک رمضان ظرفیت بسیار ارزشمندی برای جذب نسل جوان به سمت مساجد و انس با قرآن است.

مدیر حوزه علمیه مازندران، حضور گسترده نسل جوان در مساجد را یک فرصت ارزشمند در ماه مبارک رمضان دانست و تصریح کرد: حضور گسترده نسل جوان در این شب ها و روزهای معنوی در مساجد، فرصت طلایی است که می تواند در جذب آنها به آموزه های دینی و اعتقادی بسیار اثرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه سخنان خود تقویت اخلاق دینی را یکی دیگر از دستاوردهای ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: تقویت بعد اخلاقی جامعه در کنار دیگر مباحث دینی در ماه مبارک رمضان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می تواند نقش بسیار مهمی در اصلاح جامعه و حرکت در مسیر کسب ارزش های اخلاقی داشته باشد./۹۵۰/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات