۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۵۰۱۴۶۷
نماینده ولی فقیه در قزوین:

شرط اصلی تقرب به خدا و قرآن ایمان است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه ایمان شرط اصلی تقرب و نزدیکی به قرآن و خداوند متعال است، گفت: نمی‌توان بدون ایمان و باور قلبی و راسخ از قرآن بهره‌ای برد.
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین شب گذشته در جلسه تفسیر قرآن کریم که در حسینیه امامزاده اسماعیل قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت شناخت قرآن کریم، گفت: قرآن منبع تمام فضائل و خوبی‎ها است که به عنوان شفا و رحمت از ناحیه خداوند متعال است و دستورالعمل زندگی فردی و اجتماعی همه انسان‌ها در طول تاریخ است.

وی در ادامه با اشاره به تعیین سرنوشت آینده جهان از سوی قرآن کریم، افزود: قرآن کتابی است که دستورالعمل ظهور منجی جهان در آن بیان شده است برای اینکه به این قرآن نزدیک شویم باید تقوا و طهارت داشته باشیم چون قرآن طبق فرموده خداوند یگانه کتابی است که هیچ شک و تردیدی در آن وجود ندارد.

خطیب جمعه استان در ادامه با بیان اینکه ایمان شرط اصلی تقرب و نزدیکی به قرآن و خداوند متعال است، اظهار کرد: نمی‌توان بدون ایمان و باور قلبی و راسخ از قرآن بهره‌ای برد؛ هر انسانی به اندازه ایمان خودش از قرآن استفاده می‌کند وقتی مطالب قرآن را مشاهده می‌کنیم و یا می‌شنویم به همان اندازه‌ای که ایمان داریم از مطالب و مفاهیم قرآنی متاثر می‌شویم و به همان اندازه ملتزم به عمل می‌شویم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به توجه و دقت عمیق نسبت به قرآن و مفاهیم بلند آن، خاطرنشان کرد: هر چقدر ایمان انسان سست و ضعیف باشد بدون دقت و توجه از کنار آیات عبور می‌کند برای عده‌ای نه تنها قرآن هدایت نیست بلکه خسارت محسوب می‌شود و میلی به شنیدن آیات ندارند و خود را بی‌نیاز از قرآن می‌بینند اینها به تعبیر قرآن خسارت‌زده به شمار می‌روند.

وی در ادامه با اشاره به تفسیر آیه صد و بیست سوره مبارکه بقره، ابراز کرد: آنهایی که حق تلاوت قرآن را به جا آورند آنها در حقیقت مؤمن به کتاب خداوند متعال هستند، اینها کسانی هستند که کتاب خداوند را باور دارند و تحت تأثیر آموزه‌های این کتاب هستند اما کسانی که به کتاب خداوند کفر می‌ورزند آنها اهل خسران هستند.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به خسارت‌مندترین انسان‌ها در روز قیامت، تصریح کرد: کسانی که تمام تلاش‌ها و فکر و ذکرشان به این دنیا و امورات مربوط به آن صرف می‌شود در روز قیامت چیزی ندارند که آنها را نجات دهد اگر چه آنها فکر می‌کنند که تلاششان پرثمر بوده است اما در حقیقت تمام کوشش آنها گم می‌شود و رستگار نخواهند شد.

وی در پایان گفت: امام صادق(ع) در روایتی پیرامون حق تلاوت قرآن می‌فرمایند کسانی که مؤمن هستند آیات قرآن را با ترتیل می‌خوانند و در معانی آن تفقه می‌کنند، یعنی تنها به ظاهر آیات توجه نمی‌کنند و حقیقت و باطن آن را هم درک می‌کنند و دستورات قرآنی را عمل می‌کنند و به وعده‌های خداوند امیدوار هستند و از عذاب خداوند هم پروا دارند./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات