۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۵۰۱۴۴۳
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

سند ۲۰۳۰ از راه‌های سلطه بیگانگان بر مسلمانان است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: خداوند اجازه نداده که کفار بر مسلمانان سلطه پیدا کنند چه سلطه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و سلطه حکام غرب و شرق در هر حوزه‌ای ممنوع است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی امروز در جمع کارکنان سپاه روح‌الله استان مرکزی که در محل ستاد سپاه روح‌الله برگزار شد، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای کسب معارف اسلامی است، یکی از معارف دین اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری تاکنون در این زمینه راهنمایی‌ها و تذکرات لازم را فرموده‌اند.

وی تصریح کرد: اسلام کلیات را در تمامی زمینه‌ها و ابعاد زندگی فردی و اجتماعی در خود جای‌داده است، در عصر حاضر وظیفه علما، فقهای دین و صاحب‌نظران دین است که معارف اسلامی را استخراج و تفسیر، تطبیق و مبین کنند.

امام‌جمعه اراک با تأکید بر حرام بودن ربا از نظر اسلام بیان داشت: ماهیت نظام‌های غرب و شرق آمیخته با ربا است، ربا را نمی‌توان از ماهیت نظام آن‌ها حذف کرد، اسلام نظام ربوی را به‌طور 100 درصد قبول ندارد و منحوس است.

آیت الله دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم دو مسأله را خداوند با تندی برخورد می‌کند یکی بحث ربا و دیگری تسلط کفار که خداوند اجازه نداده که کفار بر مسلمانان سلطه پیدا کنند چه سلطه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و سلطه 2030، سلطه حکام غرب و شرق در هر حوزه‌ای ممنوع است و مهم‌ترین آیه در این زمینه هم ولن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا است.

وی به سفر ترامپ به عربستان اشاره کرد و بیان کرد: اینکه دعوت می‌کنند از ترامپ یا دشمنان جهان اسلام در حقیقت خیانت به اسلام و مسلمانان است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تأکید بر لزوم توجه به حوزه‌ها و تربیت طلاب و متخصصین در حوزه دین و معارف اسلامی گفت: وظیفه حوزه‌ها تربیت طلبه‌هایی است که بتوانند چراغ بانان و راهنمایان جامعه باشند و در این زمینه همه باید کمک کنیم، چراکه جامعه امروز نیازمند روحانیانی است که برای سلامت روحی جامعه در مقابل چالش‌های اجتماعی راه را نشان دهند.

وی افزود: عوامل اقتدار جامعه اسلامی و مؤلفه‌های قدرت در نظام اسلامی متفاوت است که از مهم‌ترین این مؤلفه‌ها حضور گسترده مردم در برهه‌های مختلف تاریخ و نقش بی‌بدیل رهبری است که به‌عنوان ستون جامعه نقش مؤثری را ایفا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به ظرفیت بالقوه کشور گفت: کشور از ظرفیت‌های بالقوه‌ای برخوردار است که باید آن را بالفعل کنیم، باید فرصت سازی کنیم نه اینکه فرصت سوزی داشته باشیم، چنانچه همت نکنیم و بهره‌وری را افزایش ندهیم نمی‌توانیم بر مشکلات اقتصادی کشور فائق بیاییم.

وی با انتقاد از اجرای غلط اصل 44 گفت: اگر قرار است واگذاری صورت بگیرد باید به افرادی این واحدهای تولیدی واگذار شود که برنامه‌ریزی مدیریتی دارند و می‌توانند مشکلات را مرتفع سازند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تأکید کرد: در صورت استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور، به‌کارگیری نیروهای کارآزموده و تلاش برای افزایش بهره‌وری می‌توان در آینده‌ای نزدیک به یک اقتصاد پویا و بالنده دست پیدا کرد./۲۰۲/۸۴۲/ب۱

ارسال نظرات