۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۵۰۱۴۳۲
حجت الاسلام پناهیان:

لذت شادی دین عمیق است

استاد دانشگاه گفت: دین دارای سرور و نشاط است، فرق آن با سرور دنیایی در این است که شادی دنیا اندک و کم اما شادی دین عمیق است.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد دانشگاه شامگاه یکشنبه در جلسه سخنرانی به مناسبت ماه مبارک رمضان که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: نسبت به دین در جامعه ما سوء تفاهم زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه دین با خود لذت و نشاط به همراه ندارد.

وی افزود: اگر ما از دینداری خود لذت و نشاط لازم را نبریم دچار غرور و عجب می‌شویم، این مساله برای مومن واقعی آزاردهنده است که برای نشاط و شادی دین را رها کند و سراغ دنیا برود چراکه او شادی و نشاط عمیق را در دین یافته است.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه اگر ما از دینداری خود لذت نمی‌بریم باید بدانیم که جایی از آن نقص دارد، عنوان کرد: اگر نماز سبب شادی قلب شما نمی‌شود اما موسیقی آن را شاد می‌کند دین داری شما نقص دارد و این دلیل نمی‌شود که بین دین و دنیا نزاع درست کنید.

استاد دانشگاه اظهار داشت: امیرمومنان علی(ع) می‌فرمایند: دین سرور است، فرق آن با سرور دنیایی در این است که شادی دنیا اندک و کم اما شادی دین عمیق است.

وی گفت: ازدواج آیه الهی است که در آن اگر بتوانی خدا را ببینی به لذت واقعی دست پیدا کردی؛ اگر نه ممکن است به لذتی سطحی دست یافته باشی که تو را از لذت واقعی که شیرینی بندگی خداست منع کند.

حجت‌الاسلام پناهیان ابراز کرد: دین برای زندگی با اخلاق‌مداری حداقلی نیست فلسفه زندگی انسان صرفا برای گناه نکردن نیست بلکه برای برخورداری از لذت و نشاط بندگی خداست./۲۰۲/۸۰۷/ب۱

ارسال نظرات