۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۵۰۱۴۳۱
عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه:

نخستین وظیفه والدین در قبال فرزندان آموزش مسائل دینی است

حجت الاسلام گرایلی، نخستین وظیفه والدین در قبال فرزندان را آموزش مسائل دینی دانست و گفت: در کنار رسیدگی به نیازهای مادی فرزندان نباید از رشد دینی و معنوی آنان غفلت کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر گرایلی در حرم رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدباقر گرایلی، استاد سطح عالی حوزه علمیه شامگاه امروز در حرم مطهر رضوی با اشاره به توصیه امیرمؤمنان علی(ع) به فرزندانشان امام حسن(ع) و امام حسین(ع)، مبنی بر رعایت تقوا گفت: بر این اساس، نخستین وظیفه والدین در برابر فرزند، آموزش دین و مسائل دینی است.

وی با بیان اینکه پدر و مادر در قبال تربیت فرزند مسؤولیت سنگینی دارند، افزود: در کنار رسیدگی به نیازهای مادی فرزندان نباید از رشد دینی و معنوی آنان غفلت کنیم؛ فرزندانمان را به گونه ای تربیت کنیم که مایه خیر و مباهات ما باشند.

حجت الاسلام گرایلی در ادامه به روایتی در این زمینه اشاره و تصریح کرد: روزی پیامبر اکرم(ص) درحال عبور از کوچه ای که کودکان مشغول بازی بودند، فرمودند: «خدا به داد بچه های آخرالزمان برسد از دست والدینشان». سوال شد از دست والدین مشرک؟ فرمودند: نه والدین مؤمن که چیزی از فرایض دینی به فرزندانشان نمی آموزند و حتی وقتی خود بچه ها دنبال مسائل دینی می روند مانعشان می شوند».

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه واحد مشهد خطاب به والدین تأکید کرد: خیلی ها برای فرزندان ما نقشه کشیده اند؛ اگر غفلت کنیم آنها را از ما می گیرند و آن زمان دیگر دیر است.

وی با تأکید بر ضرورت تربیت فرزندان متناسب با اقتضائات زمان، خاطرنشان کرد: فرزندان ما نیاز به الگو دارند، اگر الگوی صحیح به انها معرفی نکنیم، خواه ناخواه دنبال الگوهای نامناسب می روند. از سوی دیگر در کنار تلاش برای تربیت صحیح، از دعا برای فرزندان نباید غافل شویم.

حجت الاسلام گرایلی با بیان اینکه رعایت تقوا به معنای انجام واجبات و ترک محرمات است، افزود: نسبت به گناهان زبان باید بیشتر مراقب بود چرا که با وجود کوچکی ظاهری، گناهان بزرگی را باعث می شود. همچنین هر کس مؤمنی را برای انجام گناهی یا کاری مسخره یا شماتت کند، خدا تضمین کرده نمیرد مگر آنکه خودش گرفتار آن گناه شود./۲۰۲/۹۳۰/ب۱

ارسال نظرات