۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۰۱۴۲۷
کارشناس مذهبی صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی مطرح کرد؛

لزوم توجه خانواده ها به نیازهای معنوی فرزندان

کارشناس مذهبی صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی گفت: فراهم کردن امکانات به معنای تربیت کامل فرزندان نیست، متأسفانه امروز والدین بیشترین کار در حق فرزندانشان را تأمین نیازهای مادی آنها می دانند و به نیاز های معنوی آنها توجه نمی کنند.
تربیت دینی کودک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام میرزاجانی، عصر امروز در مراسم جمع خوانی جزء دوم قرآن کریم که با حضور هزاران نفر در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، به ویژگی های آخر الزمان پرداخت و افزود: براساس روایتی از پیامبر اکرم(ص)، کودکان در آخرالزمان چیزی از دین نمی دانند چراکه والدینشان آنها را از قرار گرفتن در مسیر دینمداری باز می دارند.

وی در قیاس شرایط کنونی جامعه با ویژگی های آخرالزمان گفت: بی توجهی خانواده ها به تربیت دینی فرزندانشان از نشانه های آخر الزمان است؛ امروزه خانواده ها فرصت و هزینه زیادی برای فرستادن فرزندانشان به کلاس های موسیقی، زبان و نقاشی صرف می کنند درحالیکه هیچ برنامه ای برای آموزش دین به کودکان ندارند.

حجت الاسلام میرزاجانی اظهار کرد: خانواده ها کلاس های قرآن و اموزش احکام را در برنامه های آموزشی فرزندانشان بگنجانند و با روش های مختلف آنها را به یادگیری مباحث دینی و قرآنی تشویق کنند.

کارشناس مذهبی صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی گفت: خانواده ها با قضاوت های نادرست مانع از حضور فرزندانشان در مساجد و محافل دینی نشوند، حضور در مساجد و مراسم های دینی از لازمه های تربیت دینی و قرآنی کودکان است.

وی تصریح کرد: فراهم کردن امکانات به معنای تربیت کامل فرزندان نیست، متأسفانه امروز والدین بیشترین کار در حق فرزندانشان را تأمین نیازهای مادی آنها می دانند درحالیکه باید به نیاز های معنوی نیز توجه شود.

حجت الاسلام میرزاجانی گفت: بنابر فرموده پیامبر اکرم (ص) در آخرالزمان فقط از ایمان اسم، از اسلام رسم و از قرآن درس باقی می ماند شکم افراد خدای آنها و قبله آنها خانم های جامعه و شرف و عزت آنها پول می شود.

وی با بیان اینکه نباید از اموال این دنیا برای خود بت درست کنیم، گفت: برای فراهم کردن شرایط ظهور باید زندگیمان رنگ و بومی الهی و قرآنی بگیرد، همه افراد باید با اعتقاد قلبی به حاضر و ناظر بودن خداوند، در جاری ساختن آموزه های دینی در شریانهای زندگی فردی و اجتماعی تلاش کنند.

استاد حوزه علمیه ارومیه گفت: برای داشتن جامعه دینی باید از همان ابتدا کودکانمان را با احکام اسلامی آشنا کنیم  و آنها را به مسیر دین و قرآن سوق دهیم.

حجت الاسلام میرزاجانی به پیشرفت های علمی و تکنولوژی اشاره و اذاعان کرد: اگر پیشرفت به نفع انسان باشد مقدس و اگر بر ضد انسان باشد رذیل و پست است.

وی گفت: اگر افراد بر اساس آموزه های دین و قرآن تربیت شوند در برابر ناهنجاری و آسیبها بیمه می شوند و خانواده ها و جامعه از گمراهی نجات می یابد.

مراسم جمع خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 18 با حضور قاریان بین المللی و ممتاز استان به منظور تلاوت یک جزء قرآن کریم در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود./۲۰۲/۹۳۶/ب۱

ارسال نظرات