۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۵۰۱۴۰۴
امام جمعه هریس:

حکام آل‌سعود به دنبال خرید امنیت از آمریکا هستند

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت گفت: حکام آل‌سعود با فروش نفت و ذخایر مردم مظلوم عربستان به دنبال خرید امنیت از آمریکا هستند.
حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت

حجت الاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه هریس و مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به سفر رییس جمهور آمریکا به عربستان سعودی، اظهار داشت: این سفر شوم ره آوردی جز جنگ و خونریزی در منطقه به دنبال نخواهد داشت.

وی با بیان این‌که رییس جمهور آمریکا به دنبال جبران منابع مالی هزینه شده در عراق و سوریه است، خاطرنشان کرد: ترامپ به دنبال بازاریابی برای اسلحه‌های آمریکایی در منطقه بوده است که البته با کج‌اندیشی سران آل‌سعود تا حدودی نیز موفق شد، هر چند تجهیزات نظامی به تنهایی هیچ‌گاه امنیت پایدار برای کشور به همراه نداشته است.

امام جمعه هریس با اشاره به این‌که ترامپ با دلارهای نقتی آل‌سعود به دنبال جنگ و خونریزی در منطقه و کشتار مسلمانان است، گفت: آمریکا با همان اسلحه‌های فروخته شده به عربستان می خواهند مسلمانان را سرکوب کند، توطئه‌ای که سال‌ها در منطفه اجرا شده و جنگ‌های خانمان‌سوزی به دنبال دارد.

حجت الاسلام احمدی با بیان این‌که کشتار مسلمانان به دست مسلمانان فتنه‌ای تاریخی از سوی غرب بوده و است، افزود: حکام آل‌سعود با فروش نفت و ذخایر مردم مظلوم عربستان به دنبال خرید امنیت از آمریکا هستند، در حالی که اگر به توانمندی و پشتیبانی مردم کشور خود تکیه کنند؛ بزرگترین اقتدار حاصل خواهد شد.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت با اشاره به این‌که ذخایر و درآمدهای نفتی مردم عربستان فدای خودکامگی سران خودفروخته آل‌سعود شده است، گفت: ترامپ در این سفر سه روزه به عربستان با فروش 110 میلیارد دلار تسلیحات، فرصت های شغلی بیشتری در آمریکا ایجاد کرد.

وی با بیان این‌که تمامی تلاش‌های آمریکا با هدف ایجاد امنیت پایدار برای رژیم صهیونیستی در منطقه است، تصریح کرد: آرزوی غرب به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی در کشورهای اسلامی است، غافل از این‌که این رژیم جعلی، جنایتکار و کودک‌کش هیچ‌گاه نزد ملت‌های مسلمان مشروعیت ندارد./302/935/ب1

ارسال نظرات