۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۰۱۳۷۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

اعزام ۹ هزار مددجو به مشهد مقدس و عتبات عالیات، برگزاری نخستین جشنواره فیلم تبریز و اعلام نام پزشکیان به عنوان کاندیدای فراکسیون امید برای ریاست مجلس از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
خبر کوتاه فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، یوسف زمانی، معاون فرهنگی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 9 هزار مددجوی تحت حمایت در قالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس و عتبات عالیات اعزام شدند، گفت: سال جاری بیش از هشت هزار مددجوی تحت حمایت در قالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس مشرف خواهند شد.

وی با بیان این‌که طی دو ماهه اول امسال 400 مددجوی تحت حمایت این نهاد در قالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس اعزام شدند، افزود: امسال یک هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد به عتبات عالیات اعزام خواهند شد، مددجویان طی این سفر از بارگاه ملکوتی امام علی(ع) در نجف اشرف، بارگاه امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در کربلای معلی و بارگاه ملکوتی امامین عسگرین در کاظمین زیارت خواهند کرد.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان با بیان اینکه اعزام خانواده‌های تحت حمایت به اردوهای زیارتی یکی از مهم ترین برنامه‌های فرهنگی این نهاد است،تاکید کرد: طرح شوق زیارت از طرح های مشارکتی کمیته امداد محسوب می شود که با هدف اعزام مددجویان به اماکن زیارتی همچون عتبات عالیات، مشهد مقدس، قم، جمکران و...اجرا می شود.

زمانی با دعوت از خیران برای مشارکت در تامین هزینه های اعزام مددجویان به مشهد مقدس و عتبات عالیات،اظهار کرد: خیران می‌توانند با شماره گیری آنی پرداخت کمیته امداد#041*1*8877* با وارد کردن مبلغ کمک‌های خود را پرداخت کنند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان اظهار کرد: آموزش سبک زندگی، برگزاری کلاس های آموزش خانواده، برگزاری اردوهای فرهنگی و زیارتی برای زنان سرپرست خانوار، دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج و پرداخت کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان، دانش آموزان، نخبگان و طلاب علوم دینی از دیگر برنامه های فرهنگی کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه هدف از اعزام مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به سفرهای معنوی و زیارتی ارائه آموزه های دینی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در میان آنان است،خاطرنشان کرد: اردوهای زیارتی کمیته امداد با هدف تقویت و ارتقاء روز افزون سطح معنوی، تحکیم بنیان خانواده و ایجاد نشاط معنوی مددجویان برگزار می‌شود.

سرنوشت صدام در انتظار حامیان آمریکا در منطقه

سردار عزت الله جعفری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در جمع نیروهای مسلح مستقر در شهرستان آذرشهر، گفت: سرنوشت صدام در عراق، امروز در انتظار حامیان آمریکا در منطقه است.

وی افزود: دولتمردان امریکا برای گسترش خوی استعمارگری خود در منطقه از حامیان و نوکران خود در عربستان استفاده می کنند، اما این حکومت های دست نشانده عاقبتی بهتر از صدام نخواهند داشت. رژیم آل سعودی از سرنوشت صدام عبرت بگیرد و زیاد دلخوش به این رفت و آمدهای امریکایی ها نباشند.

جعفری با بیان اینکه با ایمان، اراده و ولایت مداری می توان در برابر امریکا ایستاد و پیروز میدان شد، گفت: علت اصلی پیروزی ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس همین ایمان و اراده خلل ناپذیر و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه بود.

وی، دوران هشت سال دفاع مقدس را برگ زرینی در تاریخ ایران دانست و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی همانند جنگ احزاب در صدر اسلام، همه همت و تلاش خود را معطوف به نابودی انقلاب کرده اند اما به درایت مقام معظم رهبری و بصیرت مردم همواره ناکام مانده اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با بیان اینکه نفرت از امریکا باید با پوست و گوشت رهروان شهدا آمیخته باشد، افزود: شهدا برای اعتلای اسلام ناب محمدی (ص) جانفشانی کردند و اگر ما پیروان واقعی شهدا هستیم باید نفرت از امریکا را در تمامی رفتارهای خود مد نظر قرار دهیم.

نخستین جشنواره فیلم تبریز برگزار می شود

علی اکبر افتخار، رئیس هیئت مدیره انجمن سینماگران آذربایجان شرقی ، برگزاری این جشنواره را اتفاقی خوب برای سینمای تبریز عنوان کرده و گفت: در موضوع سینما تا زمانی که صحبت های تئوری منجر به تولید فیلم نشود، شاهد اتفاق ویژه ای نخواهیم بود.

وی ادامه داد: نخستین جشنواره فیلم تبریز می تواند موجب تشویق و ترغیب فیلمسازان برای تولید فیلم و دیده شدن این فیلم ها باشد. نمایش فیلم ها، بحث، بررسی و نقد و... موجب ارتقای کیفی مباحث فیلم ها می شود که نمود و اثرگذاری آن را می توان در سطح استان، کشور و حتی دنیا مشاهده کرد.

این فعال سینمایی با اشاره موفقیت های اخیر سینماگران استان در عرصه های بین المللی ، تصریح کرد: موفقیت فیلم ائو در جشنواره جهانی فیلم فجر و موفقیت فیلم حیوان در جشنواره کن همه و همه نشانگر این است که سینمای استان در حال طی کردن پله های رشد و موفقیت است.

افتخار با تاکید بر اینکه جشنواره فیلم تبریز محفلی متفاوت از دیگر رویدادهای سینمایی در استان است، گفت: پیش از این چندین دوره جشنواره سیب برگزار شده ولی تمام آنها در قالب همایش فیلم محسوب می شد و جشنواره فیلم تبریز تجربه ای متفاوت تر از گذشته است.

گفتنی است، فراخوان اصلی جشنواره و فراخوان تندیس جشنواره فیلم تبریز طی روزهای آینده منتشر می شود.

پزشکیان کاندیدای فراکسیون امید برای ریاست مجلس

بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از تصمیم فراکسیون امید مجلس برای انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان کاندیدای ریاست مجلس خبر داد و افزود: این تصمیم بعد از تفاهم دو فراکسیون مستقلین و ولایی برای تقسیم کرسی های هیأت رئیسه به نسبت شش به شش اتخاذ شده است.

وی اظهار کرد: در جلسه مجمع عمومی فراکسیون امید که با حضور بیش از ۹۰ نماینده تشکیل شد به اتفاق آرا مصوب شد در صورتی که کف مطالبات فراکسیون که حفظ وضع موجود هیأت رئیسه است محقق نشود، مسعود پزشکیان به عنوان کاندیدای ریاست مجلس انتخاب شود./935/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات