۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۵۰۱۳۱۷
آیت‌الله فقیهی:

صراحت در سخن حق و پرهیز از دو پهلو گویی نشانه مؤمن است

عضو جامعه مدرسین صراحت در سخن حق و پرهیز از دو پهلو گویی را نشانه مؤمن دانست و گفت: سیاسی‌کاری و دوپهلو حرف زدن به صورتی که بخواهیم همه را راضی نگه‌داریم در اسلام وجود ندارد.
آیت الله فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر امروز در تفسیر آیه ۱۱ سوره بقره این آیه را در رابطه با منافقان دانست و اظهار داشت: منافقان کسانی هستند که حرف حق را گوش نمی‌دهند و خود را مصلح می‌دانند.

وی با بیان این که بسیاری از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد به خاطر نفاق و دو رویی است، افزود: شفافیت که امروزه بر روی آن تأکید می‌شود از قرآن گرفته شده است که می‌گوید ظاهر و باطن انسان باید یکی باشد، در حالی که منافقان ظاهر و باطنشان متفاوت است و نمی شود فهمید که از کدام حزب و گروه است.

استاد حوزه علمیه صراحت در سخن حق و پرهیز از دو پهلو گویی را نشانه مؤمن دانست و گفت: سیاسی‌کاری و دوپهلو حرف زدن به صورتی که بخواهیم همه را راضی نگه‌داریم در اسلام وجود ندارد.

وی نفاق و دو رویی را عامل فساد در جامعه دانست و افزود: نفاق همواره در طول تاریخ وجود داشته است ولی اهل‌بیت(ع) هیچ‌گاه از دروغ و تهمت و عوام‌فریبی استفاده نمی‌کردند،تفاوت امام علی(ع) و معاویه در همین بود که از هر وسیله‌ای برای رسیدن به هدف هرچند متعالی استفاده نمی‌کرد.

آیت‌الله فقیهی خاطرنشان کرد: این که برای رأی جمع‌کردن و رسیدن به پست و مقام کاری را انجام دهیم که خلاف اسلام باشد مورد تأیید اسلام نیست، ریشه فساد در این است که انسان شعاری را بدهد که نمی‌تواند به آن عمل کند.

وی کنار آمدن و سازش با همه را نشانه نفاق و دو رویی دانست و گفت: این افراد گمان می‌کنند که فقط خودشان می‌فهمند که چگونه باید با مردم حرف زد و فکر می‌کند که جامعه را اصلاح می‌کنند در حالی که آن‌ها در واقع مفسد هستند و فقط با حرف‌های قشنگ مردم را جذب می‌کنند و به دنبال پیروزی هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حزب‌اللهی‌ها و کسانی هستند ککه به دنبال خط اصیل اسلام هستند باید بدانند که کسانی که خود را مصلح می‌دانند و حالت دو رویی و نفاق دارند و به دنبال ریاست هستند فساد خواهند کرد و نباید فریب شعارهای آن‌ها را خورد.

وی با بیان این که کسانی که برای رسیدن به هدف از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند روش معاویه را دنبال می‌کنند، افزود: کسانی که برای رسیدن به ریاست با هر کسی ملاقات می‌کنند و هر حرفی را می‌زنند و دروغ و تهمت می‌زنند به ریاست هم که برسند نمی‌توانند حرف حق بزنند و از حق دفاع کنند./843/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات