۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۰۱۳۰۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

ماه رمضان فرصتی برای تکامل معنوی روح انسان است

حجت الاسلام نعمت اللهی ماه رمضان را فرصتی برای تکامل روح دانست و گفت: در این ماه بیشتر از سایر ماه‌ها زمینه راز و نیاز و خلوت با خداوند متعال برای انسان حاصل می شود.
حجت الاسلام علی نعمت الهی

حجت الاسلام علی نعمت اللهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به جایگاه و منزلت ماه مبارک رمضان، گفت: ماه رمضان ماه ضیافت و میهمانی خداوند متعال است، باید کوشش کنیم تا می‌توانیم از برکات معنوی آن بهره‌مند شده و دیگران را هم از این سفره لطف خداوند بهره‌مند سازیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تزکیه در این ماه عظیم و پرفضیلت، افزود: در این ماه باید با توبه از گناهان و بازگشت به سوی خداوند متعال خود را تزکیه کنیم و با دوری از گناهان و استغفار خود را از لذت عبادت و اطاعت خداوند یگانه بهره‌مند سازیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در ادامه ماه رمضان را فرصتی برای تکامل روح دانست و اظهار کرد: در این ماه بیشتر از سایر ماه‌ها زمینه راز و نیاز و خلوت با خداوند متعال برای انسان پیش می‌آید، از این رو باید با انجام عبادت‌ها و انس با قرآن کریم از این فرصت به دست آمده نهایت بهره و استفاده را در جهت تکامل روحی و معنوی خود ببریم.

وی در ادامه توجه به فرهنگ اسلامی را در جامعه امری ضروری و لازم دانست و ابراز کرد: اسلام دینی جامع و کامل است که به تمام ابعاد و جوانب زندگی فردی و اجتماعی انسان توجه کرده است توجه به فرهنگ در جامعه با شاخصه دینی و اسلامی بودن آن موجب می‌شود که مردم مطابق آن رفتار کنند و از آسیب‌های دینی و شبهات در امان بمانند.

حجت الاسلام نعمت اللهی در ادامه افزود: فرهنگ در جامعه اصالت آن جامعه است، فرهنگ دینی تنها در خانواده که مرکز تربیت است می‌تواند ترویج و گسترش پیدا کند، از این رو همه ما باید در راه غنی‌شدن فرهنگ اسلامی گام برداریم و موجبات رشد عرصه‌های معنوی جامعه را روز به روز افزایش دهیم.

وی در پایان گفت: از آن جایی که دشمن همواره در صدد تخریب ارزش‌های دینی و وارونه جلوه دادن احکام و مقدسات است و تلاش می‌کند میان مردم و فرهنگ دینی آنها فاصله ایجاد کند، لازم است آحاد مردم با استقامت و پویایی و تکیه کردن بر فرهنگ غنی اسلامی خود دشمنان را ناامید کرده و نقشه‌های آنها را خنثی کنند./873/۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات