۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۵۰۱۲۹۹
به مناسبت ماه مبارک رمضان؛

تبلیغ چهره‌ به چهره روحانیان الازهر در متروهای مصر

الازهر مصر به مناسبت ماه مبارک رمضان از اجرایی شدن طرح تبلیغ چهره به چهره روحانیان الازهر در متروهای مصر خبر داد
دانشگاه الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ هانی شمس‌الدین مدیر روابط عمومی مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر از طرح جدید این مجمع در استقرار طلاب علوم دینی در مترو‌ها برای پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی مردم در ماه مبارک رمضان خبرداد.

شیخ هانی با بیان آنکه هدف از عملیاتی‌کردن این طرح مبارزه با تروریسم و ناکارآمد ساختن تبلیغات افراط‌گرایان است افزود: اجرایی شدن این طرح در سطح کلان به تربیت نسلی سعادتمند و موفق در آینده کمک شایانی خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به اصحابش بشارت می‌داد. در این ماه شب قدری است که برتر از هزار شب است.

مدیر روابط عمومی مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر با اشاره به مساله حمله‌های اخیر تروریست‌ها به مصر تصریح کرد: هیچگاه با تروریست‌ها همکاری نکرده و هیچگاه دست خود را در دستان قاتلان بیگناهان نخواهیم گذاشت. هیچ فرقی میان مسلمان و مسیحی نیست و همگی فرزندان این مرز و بوم هستیم.

عالم اهل سنت مصر ادامه داد: اسلام دین رحمت، همزیستی مسالمت‌آمیز، پذیرش دیگران و جهانشمول است. اسلام دستور به قتل و کشتار نداده است. مسیحیان برادران مسلمانان هستند.

قابل ذکر است که طرح تبلیغ در متروهای مصر در چهارچوب پیشرفت ابزار تبلیغ گفتمان دینی به موقع اجرا گذاشته شده است. با اجرایی شدن این طرح، روحانیان دینی مصر روزانه با سه میلیون نفر ارتباط مستقیم خواهند داشت./981/ب902/د

ارسال نظرات