۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۰۱۲۸۳
آیت الله طباطبایی نژاد:

تجمیع مدارس علمیه در جهت افزایش کیفیت آموزش است

نماینده ولی فقیه در اصفهان در جلسه ماهانه مدیران مدارس علمیه استان اصفهان، گفت: ۲ سال است که طرح تجمیع برخی مدارس علمیه استان در دست بررسی است و روی آن کار کارشناسی شده است.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در جلسه ماهانه مدیران مدارس علمیه استان اصفهان، گفت: یکی از تصمیمات صنفی که در زمینه حوزه علمیه و مدارس علمیه استان اصفهان در جهت ارتقا کیفیت آموزشی گرفته شده است، تجمیع مدارس، طلاب و کلاس های درس برای سال تحصیلی جدید است.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: 2 سال است که طرح تجمیع برخی مدارس علمیه استان در دست بررسی است و روی آن کار کارشناسی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش جمعیت جوان و کاهش ورودی های حوزه علمیه و طلبه، شایسته بود که به نحوی برنامه ریزی شود تا کلاس های درس و مدارس علمیه در سطح شهرستان ها و شهر اصفهان تجمیع شود.

مدیر حوزه علمیه استان اصفهان با بیان اینکه ما هرگز مدرسه علمیه ای را منحل یا تعطیل نمی کنیم، بلکه در یکدیگر ادغام و تبدیل وضعیت می کنیم افزود: بافت برخی مدارس، قدیمی و حجره ای است و مدارسی که نوسازی شده است فضای بهتری برای آموزش دارد، از این رو با بررسی های به عمل آمده و برای استفاده بهتر از ظرفیتهای موجود، در سال آینده طرح تجمیع مدارس اجرایی خواهد شد به طوری که برخی از مدارس به خوابگاه تبدیل وضعیت خواهند داد.

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان تأکید کرد: از مدرسان و کادر این مدارس نیز به نحو شایسته ای در مدارس و مرکز استفاده خواهد شد./202/1305/ب1

ارسال نظرات