۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۵۰۱۲۸۰

اوقاف مصر بر ضرورت اصلاح گفتمان دینی تاکید کرد

وزارت اوقاف مصر با بیان آنکه برداشت‌های ناصحیح گریبانگیر متون دینی شده است بر ضرورت اصلاح گفتمان دینی تاکید کرد.
وزارت اوقاف مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر در اولین جلسه سلسله نشست‌های «دیدار با جوانان» با عنوان «اخلاق، ارزش‌ها و حقوق شهروندی» بر ضرورت استفاده از توان و ظرفیت جوانان در مسیر توسعه و ترویج مبانی اسلامی تاکید کرد.

مختار جمعه با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به کشورهای اسلامی و آرزوی ماهی سراسر رحمت، برکت و خیر و نیکی برای همه مسلمانان گفت: برگزاری چنین نشست‌هایی در مسیر تقویت مبانی اخلاقی و اسلامی در جوامع بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان آنکه استفاده از ظرفیت‌های جوانان از دستورات دینی است، افزود: سیره پیامبر اکرم(ص) اعتماد به جوانان و انتخاب آنها به عنوان فرمانده جنگی بوده است همانگونه که فرماندهی یکی از غزوات را به اسامةبن‌زید جوان واگذار کرده بود با اینکه صحابه مسن‌تر از اسامة نیز وجود داشتند.

وزیر اوقاف مصر تربیت جوانان بر اساس ارزش‌های اسلامی را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: امت اسلامی توان و قدرت خود را از توانایی جوانان دارد. مرحله جوانی مرحله تشکیل فکر، عقل و عمل جوانان است و باید نهادهای دینی برای این مرحله برنامه‌ریزی صحیح انجام دهند.

مختار جمعه ادامه داد: اگر کسی به دقت مطالبی که از رسانه‌ها پیرامون جوانان بیان می‌شود را رصد کند به نقش و جایگاه آنها در ساخت آینده پی خواهد برد. همانگونه که نیازمند تجربه مدیران هستیم به همان میزان باید به ظرفیت و توان جوانان نیز اهمیت بدهیم.

در همین راستا هشام عبدالعزیز مدیر بخش قرآن کریم وزارت اوقاف با تبیین تفاوت میان اصلاح گفتمان دینی و بازنگری گفتمان دینی اظهار داشت: بازنگری به معنای تغییر از اساس و بنیان است در حالی که اصلاح به معنای تصحیح اشتباهات فکری است که در طول سال‌ها به دلیل فهم اشتباهاز متون دینی گریبانگیر گفتمان دینی شده است.

عبدالعزیز تصریح کرد: مشکل امروز جهان اسلام فهم غلط و برداشت‌های ناصواب از نصوص دینی است بنابراین اصلاح گفتمان دینی باید مورد توجه قرار بگیرد نه بازنگری گفتمان دینی./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات