۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۵۰۱۲۷۹
امام جمعه سراب:

اتهامات ناروا به رهبر شیعیان بحرین اقدامی مضحک و غیر قابل باور است

حجت الاسلام اکرمی با محکومیت اقدامات و جنایات آل خلیفه، گفت: اتهامات ناروا به رهبر شیعیان بحرین اقدامی مضحک و غیر قابل باور است و آل خلیفه هر چه زودتر باید این حرکت را متوقف کند.
حجت الاسلام اکرمی، امام جمعه سراب

حجت الاسلام علی اکبر اکرمی امام جمعه سراب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، با محکومیت اقدامات و جنایات آل خلیفه، اظهار داشت: اتهامات ناروا به رهبر شیعیان بحرین اقدامی مضحک و غیر قابل باور است و آل خلیفه هر چه زودتر باید این حرکت را متوقف کند.

وی این اقدام را نتیجه هماهنگی و همراهی آمریکا و آل سعود برای ضربه متقابل جهت جبران حوادث سوریه دانست و ابراز داشت: این اقدام در نتیجه سفر اخیر ترامپ به عربستان تصمیم گیری شد و هدف آن تضعیف جامعه شیعی و سرکوب انتقادات صلح آمیز مردم به وضعیت موجود کشورشان است.

امام جمعه سراب با اشاره به حادثه تروریستی منچستر، عنوان کرد: نخست اینکه تروریسم در هر جای دنیا باشد محکوم است، اما متأسفانه تفسیر آمریکا از تروریسم دو نوع است، تروریسم خوب و تروریسم بعد و همین تفاسیر نادرست از تروریسم است که امروز دامن گیر پرورش دهندگان آن شده است.

وی با بیان اینکه در کشور ما مسؤولان حادثه تروریستی در کنسرت منچستر را محکوم کردند، خاطرنشان کرد: متأسفانه همین مسؤولان بمباران مناطق شیعه نشین یمن را محکوم نکردند و انتظار این است که در داخل کشور هم حادثه تروریستی در کشورهای غربی و هم در کشورهای عربی  اسلامی محکوم شود.

حجت الاسلام اکرمی با محکوم کردن حمله به بیت شیخ عیسی قاسم و کشتار مردم مظلوم بحرین بر اعلام انزجار از تروریسم و مستکبران جهان تأکید کرد و گفت: مجامع بین المللی باید هر چه سریعتر بر سر کار آیند و بر اقدامات جنایاتکارانه کشورهای عربی در منطقه پایان دهند.

وی با بیان اینکه کشورهای منطقه مدتی است که گرفتار اقدامات جنایتکارانه رژیم آل سعود و آل خلیفه است و امروز مردم یمن در شرایط بسیار دشواری به سر می برند، تصریح کرد: اما مدعیان حقوق بشر تاکنون هیچ اقدامی برای مقابله با این جنایات نکرده اند بلکه بار دیگر سلاح های پیشرفته ای را در اختیار آل سعود قرار داده اند.

امام جمعه سراب نابودی رژیم سعودی و اقدامات جنایاتکارانه آن در منطقه را نزدیک دانست و گفت: مسؤولان باید در قبال مردم مسلمان مسؤولانه پای کار آیند و تنها به محکوم کردن تروریسم در کشورهای غربی بسنده نکنند، در کنار گوشمان شاهد کشتار مردم از سوی دولت های منطقه هستیم اما هیچ محکومیتی از سوی مسؤولان در کار نیست./854/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات