۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۰۱۲۷۶
آیت الله مجتهد شبستری مطرح کرد؛

کاهش ۸۰ درصدی آثار جرم به برکت ماه مبارک رمضان

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به برکت ماه رمضان میزان جرم و جنایت طبق برخی آمارها تا ۸۰ درصد کاهش می یابد، گفت: با این وجود حضور نیروهای انتظامی برای ایجاد امنیت ضرورت دارد.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار پرسنل نیروی انتظامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه برقراری نظم و امنیت در کشور به عهده نیروی انتظامی است، اظهار داشت: خوشبختانه شاهد سطح امنیت خوبی در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه در کشور شاهد امنیت و آرامش خوبی هستیم، ادامه داد: این امنیت را تا بخشی مرهون دیانت و ولایتمداری مردم ایران هستیم و بخشی را نیز مرهون فعالیت‌های شبانه روزی نیروهای انتظامی در کشور هستیم که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

امام جمعه سابق تبریز خاطرنشان کرد: به برکت مجاهدت‌های نیروی انتظامی و همکاری مردم آمار سرقت، جرم و جنایت در کشور کمتر از جاهای دیگر است، امنیت یک مقوله مهم و ارزشمند است و اگر در جامعه امنیت وجود نداشته باشد هیچ یک از نعمت های الهی از جمله دانش، مقام، ثروت و اولاد برای افراد جامعه گوارا نخواهد بود.

وی با اشاره به قرارگیری در ایام ماه مبارک رمضان و تأکید بر بهره گیری از لحظات این ماه شریف، ابراز داشت: در این ماه شاهد کاهش جرایم و جنایات هستیم که در برخی آمار این میزان تا 80 درصد بیان شده است، این به خاطر حاکمیت الهی در این ماه و ویژگی‌های خاص این ماه شریف است.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه در جامعه افراد غیرمتدین نیز وجود دارند که ماه رمضان نیز ترمزی برای آنها نیست، گفت: بنابراین در این ماه کار نیروی انتظامی تداوم دارد و باید برای ایجاد امنیت در برابر عده قلیلی در تلاش و فعالیت باشند.

وی با اشاره به امنیت بی نظیر ایران اسلامی در میان کشورهای جهان، خاطرنشان کرد: به پاس رشادت‌ها و از جان گذشتگی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و تلاش شبانه روزی نیروهای انتظامی هیچ یک از دشمنان نظام جرأت حمله نظامی به کشور را ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر بهره گیری از لحظات معنوی ماه مبارک رمضان برای ارتقای معنویت و ایمان در خود، ابراز داشت: باید از برکات معنوی این ماه برای تقویت ایمان و اراده خود بهره مند شویم، انس با قرآن و شب‌های قدر باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد تقویت ایمان در خود باشیم./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات