۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۰۱۲۵۶

برگزاری طرح «انس طلبه با کتاب و کتابخوانی» در مدرسه امام موسی کاظم شادگان

حجت الاسلام سلامت با اشاره به اهمیت کتابخوانی در جامعه، گفت: با اجرای طرح «انس طلبه با کتاب و کتابخوانی» فضایی ایجاد کردیم تا طلاب با کتاب انس و شاهد رواج فرهنگ کتابخوانی در میان قشر روحانیت باشیم.
کتاب

حجت الاسلام حمید سلامت، معاون پژوهش مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) شادگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ضرورت انس با کتاب، ابراز داشت: در این باره تلاش کردیم تا در قالب طرح «انس طلبه با کتاب و کتابخوانی» فضایی ایجاد کردیم تا طلاب با کتاب انس و از کتابخانه های درسی و غیردرسی نهایت استفاده را ببرند و در کنار آن طرح «انس اساتید با کتاب و کتابخوانی» را هم مدنظر قرار داده ایم تا اساتید همراه با طلبه ها به کتابخوانی شوند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) شادگان با اشاره به اینکه 10 تا 15 جلد کتاب از سوی دفتر آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر تشیع اهدا شده است، افزود: کتاب های مدرسه تاکنون به هزار جلد رسیده و در حال افزایش مساحت کتابخانه هستیم و افزون بر این کتاب های «زندگی علامه شوشتری، مناجات الشاکرین» را در قالب طرح هدیه به طلبه ها دادیم تا انس بیشتری با کتاب صورت گیرد.

این مقام مسؤول با اشاره به برگزاری جلسات پژوهشی با اساتید و بهره جویی از نظراتشان در زمینه نهادینه کردن مباحث پژوهشی در میان طلبه ها، اظهار داشت: دیدار طلبه ها با آیت الله حیدری و بازدید از دارالتحقیق آیت الله بهبهانی و استفاده از کتاب های آن از دیگر اموری است که معاونت پژوهش در چارچوب فعالیت های خود قرار داده بود.

حجت الاسلام سلامت با اشاره به چاپ 15 هزار بروشور از سوی این معاونت در نیمه شعبان، خاطرنشان کرد: در این بروشورها درباره فضایل نیمه شعبان و اهمیت آن بیاناتی ایراد و در مساجد، حسینیه ها و ادارات توزیع شدد؛ چنان که در مناسبت های مذهبی دیگری همچون ایام فاطمیه، ایام اعتکاف، عید مبعث، ماه محرم و ... چنین اقدامات مشابهی را انجام دادیم.

وی با بیان حضور پررنگ طلبه های مدرسه در جشنواره علامه حلی و تهیه مقاله هایی در این باره، ابراز داشت: راه اندازی گروه های تیمی طلبه و استاد از اقدامات منحصر به فرد مدرسه است که در این زمینه اساتید هفته ای یک بار کلاس درس خود را در کتابخانه مدرسه برگزار می کنند.

این مقام مسؤول راه اندازی گروه هایی تیمی همچون گروه های تحقیقاتی طلبه ها، گروه های تحقیقاتی اساتید، گروه های بروشورنویسی، مقاله نویسی و کتاب نویسی طلبه ها از جمله اقدامات صورت گرفته در سال تحصیلی 95 ـ 96 برای ارتقای سطح پژوهش میان اساتید و طلبه ها است./9456/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات