۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۰۱۲۴۶
مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق اندیمشک خبر داد؛

فعالیت مبلغان بومی و غیربومی در الوار گرمسیری همزمان با ماه رمضان

حجت الاسلام شیرمهد با اشاره به ضرورت فضاسازی شهری متناسب با ماه مبارک رمضان از اعزام مبلغان بومی و غیربومی خبر داد.
مبلغان دینی

حجت الاسلام کرمعلی شیرمهد، مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) اندیمشک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، بیان داشت: با همکاری ائمه جمعه استان به بخش مرکزی شهرستان اندیمشک «الوار گرمسیری» روحانیانی از مدرسه اعزام کردیم تا مساجد فاقد روحانی را تحت پوشش برنامه های تبلیغی قرار دهند.

مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) اندیمشک با بیان درخواست برخی طلبه های مبلغ برای حضور سخنرانان در مساجد، اظهار داشت: پس از شناسایی مساجد نیازمند سخنران، مبلغان اعزامی از قم مستقر و در کنار آن طلبه های بومی شهرستان گفتمان های دینی و تبیین فضایل روزه داری و ماه مبارک رمضان را عهده دار شدند.

این مقام مسؤول گفتمان های دینی درباره ماه رمضان، ولایت فقیه، مهدویت، تبیین سخنان مقام معظم رهبری، برگزاری نشست های دینی و قرآنی، منابر سخنرانی، ترتیل و روانخوانی قرآن، پاسخ به شبهات و مسائل شرعی را از جمله فعالیت های تبلیغی مبلغان اعزامی برشمرد.

حجت الاسلام شیرمهد با بیان اینکه نزدیک به 10 طلبه مدرسه در کنار مبلغان غیربومی فعالیت های تبلیغی را در اندیمشک و الوار گرمسیری انجام می دهند، افزود: ای کاش فضاسازی شهری در استقبال از ما مبارک رمضان مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا شاهد فضای معنوی و استقبال بیش از حد از ماه مهمانی خدا باشیم.

وی با اشاره به اینکه امتحانات نیمسال دوم تحصیلی سال جاری پس از پایان ماه مبارک رمضان صورت خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: کلاس های حفظ قرآن در تابستان اجرا می شود و برنامه ها و کارگاه های پژوهشی را پس از ماه مبارک رمضان برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام شیرمهد در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دوره های پژوهشی و مقاله نویسی و ارسال مقاله هایی به جشنواره علامه حلی اشاره کرد و افزود: کلاس ­های مشاوره خانواده برای طلبه­ های متأهل با حضور اساتید فرااستانی، جلسه­ های مشاوره برای عموم طلبه ها، اجرای پیوسته محافل انس با قرآن، آموزش های تجوید و روخوانی حفظ قرآن کریم در سال تحصیلی کنونی برای طلبه ها برگزار شد./9456/۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات