۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۵۰۱۲۴۱
کشتار در العوامیه و یمن؛

آل سعود همچنان حرمت ماه رمضان را می‌شکند

مردم العوامیه در حالی به استقبال ماه رمضان رفته‌اند که هنوز با گذشت ۱۸ روز از حمله نظامیان سعودی، تسلیم نشده‌اند و مردم یمن نیز سومین ماه رمضان متوالی را در سایه جنگ سپری می‌کنند.
العوامیه عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، «العوامیه» در شرق عربستان، نخستین روز ماه مبارک رمضان را همچنان در محاصره سپری کرد و برای هجدهمین روز متوالی، شاهد تجاوز، محاصره، آتش‌سوزی، تیراندازی و تخریب منازل مسکونی بود.

بر اساس این گزارش، ساکنان العوامیه، در شرایط دشواری به استقبال ماه مبارک رمضان رفته‌اند و نظامیان سعودی همچنان در حال تخریب منازل در محله‌های مختلف از جمله «الدیرة» هستند. این نظامیان به محاصره تحمیلی ساکنان العوامیه بسنده نکرده‌اند و خودروهای زرهی‌ آنها در محله‌های مختلف در حال جولانند.

روز گذشته، نظامیان به مزرعه شیخ شهید «نمر النمر» حمله کردند و آن را تا حد زیادی نابود کردند.

هدف این عملیات نظامیان سعودی، تخریب روستای المسوره است. این روستا محل تولد «شیخ نمر» است. المسوره در حقیقت نمادی از مقاومت در شرق عربستان به شمار می‌رود. این روستا با خانه‌های قدیمی با قدمت بیش از 100 سال امکان پنهان شدن آسان معترضان را نیز فراهم آورده است و نیروهای امنیتی در تعقیب و گریزها راه به جایی نمی‌برند.

عملیات تخریب از اواخر دی‌ماه 1395 آغاز شده و حکومت سعودی به جد به مسأله لزوم تخریب روستا و ساخت شهرکی برای بیش از 2000 ساکن آن ورود پیدا کرده است.

دولت عربستان پیشتر آب و برق روستا را برای کوچاندن اجباری مردم، قطع کرده و بهانه خود را نیز توسعه و پیشرفت منطقه قرار داده است.

ماه رمضان حرمتی ندارد

در کنار رنج مردم العوامیه، مردم یمن نیز امسال برای سومین سال متوالی، در شرایط دشوار جنگی به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند. به نظر می‌رسد رمضان و غیررمضان برای دولت عربستان تفاوتی نمی‌کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه «نبأ» با انتشار یادداشتی با تیتر، «ماه رمضان هیچ حرمتی برای آل سعود ندارد»، نوشت: ماه مبارک رمضان از ماه‌های بسیار محترم و مهم برای مسلمانان است و امسال مردم قطیف باید با استعانت از خداوند و صبوری، روزه بگیرند و مردم شهر العوامیه، امسال باید در سایه حضور نظامیان متجاوز سعودی و تخریب منازلشان و تیراندازی‌ها و آتش‌سوزی‌های مستمر در منازلشان، به عبادت بپردازند.

خداوند رحمان در قرآن می‌فرمایند: «مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعً» (هر کس، انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین بکشد، چنان است که گویی همه انسانها را کشته؛ و هر کس، انسانی را از مرگ رهایی بخشد، چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است.)

این مسئله یکی از اصول اسلام است اما تاریخ آل سعود که مملو از جنایات متعدد است، نشان می‌دهد که نباید از اقدام آن در اهمال فرامین الهی تعجب کرد و طبیعی است که حرمت ماه مبارک رمضان را نیز بشکند.

امروزه، شکستن احترام ماه مبارک رمضان، نزد کسانی که خود را حامیان اسلام می‌دانند، طبیعی شده است. محاصره و قتل و تجاوز در العوامیه، مشارکت در تجاوز به منطقه «الدراز» بحرین، تامین مالی گروه‌های تکفیری و تروریستی در سوریه، عراق، لیبی و مصر، جنایات مستمر و بزرگ در یمن، و ...همگی در کارنامه آل سعود به لکه ننگی بدل شده‌اند.

نویسنده در ادامه اذعان می‌دارد: «این جماعت طاغوتی حاکم، خون مسلمان را می‌ریزند. در چه ماهی؟ در ماه مبارک رمضان که در آن قرآن نازل شده است. بی تردید، کشتار مسلمانان روزه‌ دار و نمازگزار از بزرگترین جنایات و گناهان است. اگر این مسئله در ماه رمضان روی دهد، چطور است؟ بی‌تردید این جنایت شنیع‌تر و گناه بزرگتری است. کسی که ایمان ندارد، هیچ امانتی بر گردن ندارد. کسی که پیمان شکن است نیز، دین ندارد. اکنون این سوال مطرح است که با وجود ارتکاب آل سعود به تمامی این جنایات، آیا سلمان باز خود را خادم حرمین شریفین می‌دانی؟»/994/ب101/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات