۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۵۰۱۲۲۵
استاد درس اخلاق حوزه:

فرصت توبه در ماه رمضان یکی از الطاف بزرگ الهی است

حجت الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد فرصت توبه در ماه رمضان را یکی از الطاف بزرگ الهی بر مردم دانست و بر ضرورت استفاده از لحظه لحظه این ماه بزرگ تأکید کرد.
حجت الاسلام نظری منفرد

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فضیلت و برتری ماه مبارک رمضان بر دیگر ماه های سال اظهار داشت: بنابر روایات ما شب ها و روزهای ماه رمضان برتر از دیگر ایام سال است و فضایی مغتنم و استثنایی به روی انسان باز می شود که باید به قدر توان از آن بهره گیری کرد.

استاد درس اخلاق حوزه تأکید کرد: قرآن کریم در ماه رمضان نازل شده و روزه که یکی از بزرگ ترین عبادت های الهی است در این ماه واجب شده و همین مسائل ماه رمضان را گرامی کرده است، بنابراین مردم باید از لحظات این ماه برای عبادت و دعا بویژه توبه به درگاه خداوند استفاده کنند.

وی با بیان این که توبه در ماه رمضان یکی از الطاف الهی بر مردم است، خاطرنشان کرد: خداوند می توانست بگوید هرکس به هر میزان کار خوب یا بدی کرده است پاداش و جزا داده می شود و اصلا توبه ای نباشد ولی از آنجایی که لطف و عنایت خداوند به بندگان انتها ندارد بابی به نام توبه را قرار داده و تأکید می کند توبه و بازگشت به سمت من نه تنها باعث پوشش و محو گناهان می شود بلکه ارج و قرب والایی نیز به انسان عطا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد تصریح کرد: در حقیقت باز شدن باب توبه به روی انسان بویژه در ماه رمضان به جهت این است او هیچ گاه نا امید نباشد و همیشه راه را برای خدایی شدن هموار ببیند چراکه خود خداوند در قرآن خودش را ارحم الراحمین و قابل التوب یعنی پذیرنده توبه ها معرفی کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان نکاتی در مورد تبلیغ و بالارفتن کیفیت آن پرداخت و خاطرنشان ساخت: بحث از اخلاق، احکام، فضایل لیالی قدر و آیات قرآن بسیار خوب و بجا است ولی به عقیده من مسأله ای که جامعه ما امروز خیلی به آن احتیاج دارد یاد مرگ و معاد است یعنی همان چیزی که در انسان حرکت و انگیزه ایجاد می کند.

استاد حوزه تأکید کرد: اگر انسان حقیقت روز قیامت و رستاخیز را درک کند بی شک به سمت خدایی شدن و عمل گام برمی دارد و به همین جهت همه انبیای الهی بعد از توصیه مردم به توحید آنها را به یاد این روز بزرگ می انداختند و هشدار می دادند و البته در قرآن نیز بیش از هزار آیه در این مورد بیان شده است، بنابراین مبلغان باید همان گونه که قرآن مطرح کرده به صورت جامع و کامل، مردم را به یاد این روز بزرگ بیاندازند./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات