۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۵۰۱۲۲۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

تولی و تبری اشتیاق انسان را به حق و پرهیز از باطل افزایش می‎دهد

استاد حوزه علمیه گفت: تولی و تبری تلنگر الهی در افزایش میل انسان به حق و پرهیز از باطل و غفلت زدگی است.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و دانشمند فرزانه، شنبه شب در حسینیه همدانی‌ها گفت: خداوند در سوره حشر از گروهی که خودشان را فراموش کرده‌اند یاد می‌کند.

وی افزود : این افراد سالیان سال با غفلت از خود به زندگی حیوانی دنیوی مشغول بوده و هرگز به تکلیفی که در این عالم دارند توجه نمی‌کنند چنین افرادی مورد لعن و نفرت خداوند هستند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان خودفراموشی را بزرگ‌ترین خسارت دانست و اظهار داشت: آگاهی انسان نسبت به تکلیفی که در این عالم دارد بزرگترین نعمت به شمار می‌رود چرا که انسان تنها با این شرایط است که می‌تواند از زندگی حیوانی دنیا فارغ و در مسیر رسیدن به رشد و کمال گام بر‌دارد.

استاد حوزه علمیه کتب آسمانی، انبیاء و ائمه معصومین(ع) را هادیان مسیر برای رسیدن به کمال معرفی کرد و گفت: اینان معلمان بشر در مسیر حق و منبع کمالات و جلوه نور مطلق هستند، اراده و حکمت خداوند از خلقت مخلوقات طی مسیر کمال و رسیدن معشوق است، بنابراین اعتقاد به چنین معلمانی سبب می‌شود طی این مسیر برای انسان آسان شود.

وی اعتقاد به هادیان الهی را نخستین مرحله اتصال مخلوق به خالق دانست و تصریح کرد: انسان غافل هرگز نمی‌تواند محبت عبد را درک کند به خاطر همین ائمه اطهار(ع) را نیز باور نمی‌کند، تولی و تبری تلنگر الهی در افزایش میل انسان به حق و پرهیز از باطل و غفلت زدگی است.

این دانشمند فرزانه با بیان اینکه یاد خدا تجلی گاه مهر و الطاف الهی است، گفت: صفات الهی در وجود انسانی که همه را خدا می‌ببیند متجلی می‌شود، گاهی خداوند که نخستین معلم انسان است تلنگرهایی به ظاهر تلخ اما با باطنی شیرین به انسان وارد می‌کند تا در مسیر عبودیت دچار خواب زدگی نشود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: انسان اگر در این دنیا معلمان آسمانی اختیار نکند به ناچار باید تن به اطاعت از معلمان حیوانی دهد، حذف امور الهی از زندگی، انسان را به سمت اطاعت از بنگاه‌های تبلیغاتی ماهواره‌ها و خبرگزاری‌های یهودی اسرائیلی سوق می‌دهد.

این مفسر قرآن کریم در پایان با بیان اینکه خواب زدگی چشم و گوش انسان را به حقایق کر و نابینا می‌کند، خاطرنشان کرد: ماه رمضان بهترین فرصت جبران و بازسازی گذشته و عنایتی از سوی خداوند است./813/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات