۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۵۰۱۲۰۴
آیت الله طبرسی مطرح کرد؛

مساجد بهترین پایگاه ها برای کسب تقوا و معنویت در ماه رمضان

آیت الله طبرسی مساجد را بهترین پایگاه ها برای کسب تقوا و معنویت در ماه رمضان معرفی کرد و گفت: باید حضور مؤمنان به ویژه نسل جوان در مساجد در این ماه پرفضیلت بیشتر شود.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران شنبه شب در جلسه تفسیر قرآن در مسجد امام سجاد(ع) ساری با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: باید هر لحظه از این ماه پرفیض با آیه های قرآن همراه باشد.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که کسب تقوا مهم ترین فضیلت ماه مبارک رمضان است، افزود: باید تلاش کنیم در این میهمانی معنوی توشه مناسبی با خود همراه کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، مساجد را بهترین پایگاه ها برای کسب تقوا و معنویت در ماه مبارک رمضان معرفی کرد و بیان داشت: باید حضور مؤمنان به ویژه نسل جوان در مساجد در این ماه پرفضیلت بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که باید برنامه های دینی و فرهنگی مساجد زمینه جذب نسل جوان را فراهم کند، تصریح کرد: حضور گسترده نسل جوان در شب های قدر در مساجد، تکایا و حسینیه ها نشان دهنده عمق معنویت در این نسل اثرگذار است.

آیت الله طبرسی با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت دوباره خداوند متعال به بندگان برای بازگشت به دین و معنویت است، تصریح کرد: تعالی و سعادت انسان در این ماه الهی در گرو بهره مندی از فیوضات معنوی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که سبک شمردن لحظه های معنوی ماه مبارک رمضان خسارت های بسیاری برای انسان در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: کسی پایان ماه مبارک رمضان در پیشگاه پروردگار متعال  رو سفید است که از لحظه لحظه زندگی یک ماهه او در این ماه سرشار از معنویت و نور الهی شده باشد.

آیت الله طبرسی با بیان این که سعی کنیم با فاصله گرفتن از مادیات و امور دنیوی، معنویت و تقوا را در زندگی فردی و اجتماعی خود وارد کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین راه های رسیدن به این معنویت در ماه مبارک رمضان انس با کلام الهی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که در خصوص قرائت کلام الهی در ماه مبارک رمضان تأکید بسیاری شده است، گفت: هر چه می توانیم لحظه های خود را در این روزها و شب های معنوی با کلام نور آمیخته کنیم چون تنها راه سعادت و رستگاری انس با قرآن است.

آیت الله طبرسی با بیان این که در دنیایی که دشمنان با حیله و نیرنگ تلاش می کنند تا دین و معنویت را از جوامع اسلامی محو کنند یکی از مهم ترین راه های غلبه بر باطل ترویج حق و عدالت است، خاطرنشان کرد: قرآن همچون گنجینه ارزشمندی است که انسان برای موفقیت و پیشرفت در زندگی باید از این گنجینه ارزشمند الهی بهره مند شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که همه ما باید در کنار قرائت قرآن به مفاهیم الهی نیز توجه ویژه داشته باشیم، گفت: مفاهیم قرآنی سرشار از راه های صحیح زیستن است که می تواند راهنمای هر یک از ما در زندگی باشد.

آیت الله طبرسی با بیان این که یکی از مهم ترین دلایل بحران ها و مشکلات جامعه بشری به ویژه جامعه اسلامی فاصله گرفتن از مفاهیم ناب قرآنی است، تصریح کرد: امروز مهم ترین راه علاج بسیاری از مشکلات جامعه دینی بهره گیری از  مفاهیم ناب قرآنی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که امروز همه بخش های کشورمان باید قرآنی باشد به موضوع سبک زندگی قرآنی اشاره کرد و گفت: سبک زندگی قرآنی می تواند جامعه را از بسیاری از بحران ها مصون داشته و مانع تحقق هجمه های فرهنگی دشمنان می شود.

امام جمعه ساری با بیان این که خداوند متعال همه مردم را در این سفره پربرکت الهی دعوت کرده است، گفت: حال باید دید که هر یک ما تا چه میزان می توانیم از این سفره بابرکت ارتزاق کنیم و این مسأله به ظرفیت وجودی ما دارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید دل های خود را در لحظه های معنوی ماه مبارک رمضان پاک کنیم، افزود: یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در این ماه به طور جدی آن را دنبال کنیم ذکر عملی است که مهم ترین آن دوری از گناه و حرام است.

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت دستگیری از محرومان و مستضعفان در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای گسترش و نهادینه شدن فرهنگ دستگیری از محرومان جامعه است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که هیچ عملی در دنیا با ارزش تر از کار خیر نیست، خاطرنشان کرد: خدمت به خلق خدا و کمک به دیگران همچون عبادت ارزش و جایگاه دارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که سیره علوی بهترین الگو برای جامعه اسلامی است، تصریح کرد: نخستین امام شیعیان در دفاع از حق و دستگیری از محرومان و مستضعفان جامعه لحظه ای درنگ نکردند و تا آخرین لحظه مدافع حقیقی حق و عدالت بود.

امام جمعه ساری با تأکید براین که فرهنگ دستگیری از محرومان جامعه همواره مورد توجه مردم کشورمان بوده است، ادامه داد: در این ماه با ارزش دستگیری از ضعفا و کمک به یتیمان ثواب دو چندانی دارد./۹۵۰/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات