۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۵۰۱۲۰۳
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

انتخابات مستقل و خارج از مدیریت قوای سه گانه برگزار شود

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه متأسفانه در برگزاری انتخابات دخالت قوا زیاد دیده می ‌شود، گفت: می ‌‎طلبد این مسأله با ایجاد یک تشکل مستقل برطرف شود تا انتخابات سالم تری داشته باشیم.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست شورای اداری این استان، انتخابات 29 اردیبهشت ماه را مایه مباهات نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: انتخابات ریاست جهموری و شوراهای شهر و روستا به لطف الهی با یک شور، نشاط و حساست بالایی برگزار شد و مردم با حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و به وظیفه خود به خوبی عمل کردند که از این حیث مایه مباهات نظام شد.

وی تأکید کرد: همان طور که بارها گفته شد نتیجه انتخابات هر چه رقم بخورد و هر کسی که از صندوق‌ها بیرون بیاید چه شورا و چه ریاست جمهوری طبعا همه باید به نظر مردم تمکین کنند و این مسأله به جای خودش محفوظ است.

امام جمعه شهرکرد بر لزوم بررسی و رسیدگی به تخلفاتی که احیانا صورت پذیرفته نیز تأکید کرد و گفت: پیگیری و بررسی تخلفات انتخاباتی حق نامزدهای انتخابات است که امری همیشگی در انتخابات بوده و باید به آن توجه شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین پیشنهاد کرد: امید است که انتخابات در آینده به صورت مستقل و در یک سازوکاری و چارچوبی خارج از مدیریت قوای مجریه و مقننه و قضائیه برگزار شود تا دیگر شاهد ضایعات و نابسامانی‌ها نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه متأسفانه در برگزاری انتخابات دخالت قوا زیاد دیده می ‌شود که همین مسأله سلامت انتخابات را مخدوش می ‌کند و موجب ایجاد شبهه و سؤال می ‌شود، گفت: می ‌طلبد این مسأله با ایجاد یک تشکل و نهادی مستقل برطرف شود تا به سلامت بیش از پیش انتخابات نزدیک شویم.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه حق الناس در انتخابات باید به درستی رعایت شود، ابراز کرد: متأسفانه در انتخاباتی که گذشت یک سری مسائل و نازیبایی ‌هایی اعم از تهدید، تطمیع و در برخی از نقاط کشور نابسامانی در اداره صندوق های رأی را شاهد بودیم که این ها در شأن نظام جمهوری اسلامی نبود.

وی در ادامه با آروزی توفیق و سربلندی برای رییس جمهور منتخب، تصریح کرد: همه ملت ایران آرزوی موفقیت رییس جمهور منتخب که دولت جمهوری اسلامی ایران است را دارند چرا که موفقیت دولت یعنی رفع مشکلات، خدمت به مردم و کشور و رفع نیازمندی‌ها است.

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: اگر رییس جمهور منتخب به وعده هایی که داده به معنای واقعی کلمه عمل کند قطعا گام بلندی در ارتقای امور نظام پیش خواهد آمد و شما مسؤولان و کارگزاران دولت نیز در عملیاتی شدن این وعده‌ها نقش مهمی را ایفا می ‌کنید.

وی ابراز امیدواری کرد که کابینه دولت دوازدهم یک کابینه کارآمد و جوان و پرنشاط و کاردان باشد تا شاهد موفقیت دولت در آینده باشیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با تأکید بر اینکه نباید سلامت دین قربانی بازیگری ‌های سیاسی شود، تصریح کرد: این خطر، امروز جامعه ما را تهدید می کند و نباید اجازه دهیم عده‌ای به نام آزادی چهره دین را مخدوش کنند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، افزود: حفظ سلامت دین باید به دغدغه اصلی مؤمنان تبدیل شود و این امر جز با ولایتمداری و قرار گرفتن در مسیر ولایت ممکن نخواهد شد.

امام جمعه شهرکرد در پایان از همه دست ‌اندرکاران برگزار کننده انتخابات اعم از دستگاهی اجرایی، نظارتی، نظامی و امنیتی تشکر و قدردانی کرد./9457/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات