۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۵۰۱۱۹۷
حجت الاسلام علوی تهرانی:

ماه رمضان ماه مغفرت و بخشش عمومی است

استاد حوزه علمیه گفت: ماه رمضان ماه مغفرت و بخشش عمومی است، پیامبر(ص) فرمودند خداوند همه اهل قبله مگر منافقان، کافران و عاق والدین را در این ماه می‌بخشد.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدباقر علوی تهرانی, استاد حوزه علمیه عصر امروز در جلسه سخنرانی به مناسبت ماه مبارک رمضان که در مسجد امیر برگزار شد، گفت: در ماه مبارک رمضان باید ارتباط ما با خداوند بیش از سایر مواقع باشد؛ پیامبر(ص) از ابتدای ماه مبارک تا انتهای آن زمان زیادی را برای دعا و تضرع در مقابل خداوند اختصاص می دادند.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) از خداوند درخواست می‌کردند که در این ماه مریض نشوند تا بتوانند اعمال آن را به بهترین نحو اداء کنند، بیان کرد: ما به عنوان امت پیامبر(ص) باید از خداوند بخواهیم که در این ماه گناه نکنیم چرا که ماه رمضان در قیامت از بندگان اعلام رضایت یا شکایت خواهد داشت که سایر ماه‌ها نظیر رجب، شعبان یا محرم چینین ظرفیتی را ندارند.

حجت الاسلام علوی تهرانی اظهار داشت: ماه رمضان ماه مغفرت و بخشش عمومی است، پیامبر(ص) فرمودند خداوند همه اهل قبله مگر منافقان، کافران و عاق والدین را در این ماه می‌بخشد، منافقان و کافران از ماه رمضان بهره نمی‌برند.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: بیشترین مبارزه قرآن با منافقان است، سقیفه‌سازان در امت پیامبر(ص) همان منافقان هستند که به زبان اهل دین و به قلب اهل کفران هستند.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان همه بخشیده می‌شوند مگر کسانی که برای بخشیده شدن تلاش نکنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی نامیده شده است؛ تصریح کرد: خداوند در این ماه ظرفیت‌ ویژه‌ای قرار داده که اگر بتوانیم با برنامه و آداب خاص آن وارد این مهمانی الهی شویم بهره لازم را می‌بریم و گرنه تنها گرسنگی و تشنگی آن برای ما باقی می‌ماند.

حجت الاسلام علوی تهرانی افزود: پیامبر(ص) فرمودند: اگر ماه رمضان بگذرد و کسی مغفور نشود، بعید است که خداوند او را در سایر ماه‌های دیگر ببخشد چرا که در سایر ماه‌ها شرایط به آسانی ماه مبارک رمضان نیست؛ این ماه ماهی است که خداوند تعهد به بخشش داده است.

وی خاطرنشان کرد: یتیم نوازی خوب است اما بهتر از آن احترام به والدین است که اسباب بهشت هستند؛ عاق والدین انسان را از مغفرت خداوند دور می‌کند./۸۰۷/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات