۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۵۰۱۱۹۶
آیت الله قبلان:

ایران در خط مقدم نبرد با تروریسم قرار دارد

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تأکید کرد که ایران، عراق، سوریه و لبنان در خط مقدم نبرد با تروریسم قرار دارند.
آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پیامی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان تصریح کرد: اسلام دین نور و عدالت و انسانیت است و هیچ کس حق ندارد معانی آن را مخدوش کند. دیگران نیز حق ندارند به اسلام اتهام بزنند چرا که اسلام یک دین آسمانی است و هجمه علیه این دین به معنای هجمه علیه خداوند متعال به شمار می آید.

وی افزود: اسلام از تروریسم و جنایت و دشمنی که به بیشترین ضربه را به دین وارد می کند به شدت بیزار است و دین از تروریست های قاتل و جنایتکارانی که از سوی استکبار جهانی برای قتل و تخریب به اسم دین بکار گرفته می شوند، تبرئه می جوید.

این عالم لبنانی با اشاره به جنایت های تروریستی روزهای گذشته در مصر و انگلیس و عراق و سوریه تصریح کرد: این مساله نشان می دهد که تروریست ها دشمن همه بشریت هستند. ما که آتش تروریسم را درک کردیم، توانستیم با همبستگی ملت و ارتش و مقاومت بر آن فائق آییم.

آیت الله قبلان از عملیات نظامی ارتش و مقاومت علیه تروریست ها در برخی مناطق لبنان تقدیر کرد و افزود: از همه لبنانی ها می خواهیم به وحدت ملی و همزیستی مسالمت آمیز و تحکیم مشارکت واقعی پایبند بمانند. این مساله در پرتو تصویب قانون جدید انتخابات که به دور از چارچوب های طایفه ای است و نمایندگان واقعی مردم را به پارلمان سوق می دهد، محقق خواهد شد.

وی با انتقاد از تروریستی خواندن ایران و محور مقاومت اظهار داشت: ایران، سوریه، عراق و مقاومت لبنان در خط مقدم نبرد با تروریسم هستند. از نشست ریاض انتظار داشتیم گام های مهمی در مبارزه با تروریسم بردارد تا شاهد پیوستن کشورهای عربی به محور مقاومت در نبرد با تروریسم باشیم.

در بخش پایانی این پیام آمده است: ماه رمضان سرشار از موعضه و نصیحت و خیر و برکت و ایمان و تقواست. از خداوند متعال می خواهیم جوامع اسلامی را از شرارت دور نگهدارد، شهدای ما را رحمت کند و مجروحان را شفای عاجل عنایت فرماید./980/ب902/د

ارسال نظرات