۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۰۱۱۹۳
حجت الاسلام پرورش:

رمضان فرصتی برای تقویت معنویت انسان است

رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با اشاره به آثار و برکات روحی و جسمی روزه‌داری و برکات ماه مبارک رمضان برای روزه داران، گفت: رمضان فرصتی برای تقویت معنویت انسان است.
حجت الاسلام پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسن پرورش، شامگاه امروز در مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، با اشاره به برکات و آثار بسیار ماه مبارک رمضان، گفت: احادیث و روایاتی که درباره ماه مبارک رمضان وارد شده است، به بهترین شکل ممکن و در نهایت زیبایی به بیان عظمت این ماه پرداخته است.

ماه مبارک رمضان فرصتی برای تربیت نفس است

وی در ادامه افزود: توجه به این طیف از آیات و روایات را یکی از راه های ایجاد شوق و اشتیاق به بهره مندی از برکات این ماه است، در این خصوص می‌توان به احادیثی از پیامبر اکرم(ص) و امام سجاد(ع) اشاره کرد.

رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای خود سازی و تربیت نفس برشمرد و تصریح کرد: کسانی که عزم و اراده جدی در تربیت نفس خود دارند شروع ماه رمضان را به عنوان شروع یک سال تربیتی برای خود قلمداد کرده و سعی می کنند با بهره مندی از فرصت های آن به ارتقاء مقامات معنوی خود پرداخته و آن را تا سال آینده در خود حفظ کنند.

حجت الاسلام پرورش خاطرنشان کرد: توفیق بهره مندی از فرصت های معنوی ماه رمضان سعادتی بزرگ و ارزشمند است، خداوند در قرآن کریم با بیان اینکه «اگر روزه بگیرید برای شما بهتر است» ما را دعوت به روزه می‌کند تا از آثار و فواید روحی و جسمی روزه‌داری بهره ببریم.

برکات روحی و جسمی ماه مبارک رمضان قابل درک نیست

وی با اشاره به برخی آثار جسمی و روحی روزه‌داری، اظهار کرد: برکات روحی و معنوی روزه به قدری است که برای ما درک تمام حقیقت آن قابل فهم نیست، تمرین و تقویت اراده و یادگیری نظم، انضباط را یکی دیگر از برکات این ماه عظیم است.

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در ادامه با بیان اینکه خوشبختی واقعی  از آن کسانی است که از مدت ها قبل خود را برای ورود به این ماه عظیم آماده کرده اند، گفت: در بیان ویژگی های حضرت امام خمینی(ره) آمده است که ایشان مدت‌ها قبل از ماه رمضان به چله نشینی پرداخته و سعی می‌کردند از امور مربوط به حکومت به جز مسائل بسیار با اهمیت، دوری کنند.

حجت الاسلام پرورش با اشاره به عبور امام خمینی از شرایط بحرانی و دشوار در عرصه‌های مختلف به ویژه در موفقیت انقلاب اسلامی، تصریح کرد: وجود چنین حالات معنوی در امام خمینی زمینه ساز مدیریت فوق العاده ایشان در سخت ترین شرایط آن روزها شد، ما نیز اگر می خواهیم در برابر مشکلات، ایستادگی کرده و با صبر و استقامت بر مشکلات فائق شویم باید در امورات معنوی خود را تقویت کنیم که ماه رمضان یکی از فرصت های ناب برای ایجاد این آمادگی است.

شرط بهرمندی از فرصت‌های ماه مبارک رمضان روزه داری واقعی است

وی در ادامه  با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) به عظمت و برکت روزه داری اشاره کرد و افزود: در این روایت به سفره‌ای از خداوند اشاره شده است که هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و بر قلب هیچ بشری خطور نکرده است، هیچ کس بر سر این سفره نمی‌نشیند مگر کسانی که روزه دارند و شرط استفاده از فرصت های معنوی ماه مبارک رمضان روزه داری به معنای حقیقی است.

رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی تصریح کرد: خسران واقعی نصیب کسانی است که با رعایت نکردن این شرط بسیار کلیدی و مهم یعنی روزه داری در ماه رمضان، خود را از تمام برکات این ماه محروم می کنند و قطعا در یوم الحشر حسرت فرصت‌های از دست رفته را خواهند خورد.

حجت الاسلام پرورش در ادامه با اشاره به روایتی دیگر از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: خداوند پنج چیز به امت من عطا کرده که به هیچ یک از امت‌های قبل عنایت نکرده است، اولین چیز مهم که مختص امت پیامبر اکرم(ص) است نظر لطف خداوند به بندگان خود در ماه مبارک رمضان است، نظر لطف خداوند یک نظر ویژه و سرشار از برکات مادی و معنوی است و  بسیاری از دعاها از ائمه معصومین(ع) دارای این مضمون است که خداوند متعال برای لحظه‌ای هم ما را به حال خود واگذار نکند.

ملائک برای بندگان روزه دار خداوند دعا می‌کنند

وی در بیان دومین ویژگی خاص امت پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد: بنابر روایت تمام ملائک برای بندگان خوب خدا و روزه داران دعا می کنند، در احادیثی آمده است که در این ماه شیطان در غل و زنجیر است، بعضی در این ماه علاوه بر اینکه روزه نمی گیرند به انجام گناهان نیز می پردازند، منظور از به غل و زنجیر کشیده شدن شیطان این است که شرایطی برای انسان های مؤمن مهیا شده است که می‌توانند با استفاده از این فرصت‌ها، خود را از افتادن در دام شیطان در امان بدارند.

رییس عقیدتی سیاسی پدافند هاویی مرکزی اظهار کرد: کسانی که از فرصت ها استفاده نکنند قطعا راه را برای شیطان و نقش آفرینی او در گمراهی خود باز گذاشته اند، چهارمین ویژگی امت پیامبر اکرم (ص) آمرزش گناهان در ماه مبارک رمضان است، باید از چنین فرصتی برای استغفار گناهان بهره برد.

حجت الاسلام پرورش در پایان به پنجمین ویژگی امت پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: طبق این روایت در ماه مبارک رمضان، بوی بد دهان روزه دار نزد خداوند از بوی مشک و عنبر نیز ارزشمند تر است و تمام این ویژگی‌ها و امتیازاتی که به روزه داران داده شده است نشان دهنده عظمت و برکت ماه مبارک رمضان است./1304/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات