۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۵۰۱۱۸۷
حجت الاسلام مؤمنی:

امید و انگیزه مهمترین شاخصه انسان منتظر است

استاد حوزه علمیه گفت: اعتقاد به وجود مقدس امام عصر(عج) امید و انگیزه انسان را افزایش داده و مهمترین عامل افزایش نشاط فردی و اجتماعی در جامعه می‌شود.
حجت الاسلام سید حسین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، شنبه شب در مراسمی که مناسبت ایام ماه مبارک رمضان و به همت هیات رزمندگان غرب تهران در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، گفت: نشاط و شادی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوامع کنونی بوده به همین سبب بسیار مطرح می‌شود.

وی افزود: گاهی افراد در مصادیق نشاط و شادی دچار خطا و اشتباه می‌شوند و راه را گم می‌کنند اما اگر براساس آموزه‌های دینی به مصداق‌های نشاط توجه کنند به طور قطع شادی واقعی پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به اینکه وجود مقدس امام زمان(عج) بهار و شادی قلوب متقین است، بیان داشت: اعتقاد به وجود مقدس امام عصر(عج) امید و انگیزه انسان را افزایش داده و مهمترین عامل افزایش نشاط فردی و اجتماعی در جامعه می‌شود.  

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شادی منتظر در راستای انتظار تحقق وعده الهی است، گفت: انتظار نابود کننده یاس و ناامیدی است.

این خطیب مشهور صبر در انتظار فرج را از بهترین اعمال دانست و اظهار داشت: صبر در عبادت، مصیبت و معصیت بسیار با ارزش است؛ امام رضا(ع) می‌فرمایند: خداوند خود از منتظرین است؛ لفظ انتظار در همه کتب آسمانی قید شده است.

وی ادامه داد: زمین به عباد صالحان ارث خواهد رسید عباد صالح منتظران ظهور هستند، کسی که منتظر واقعی است همه اصول و قوانین الهی را پذیرفته و به توحید، نبوت، امامت، عدل و معاد الهی یقین دارد.

حجت الاسلام مؤمنی با تأکید بر اینکه انسان منتظر ذوب در وجود ذات اقدس احدیت است، گفت: هدف از خلقت مخلوقات عبادت خداوند متعال است عبودیت و بندگی از ویژگی‌های انسان منتظر بوده و تمام کمالات در عبودیت و بندگی خلاصه می‌شود.

استاد حوزه علمیه گفت: منتظر واقعی با مجاهدت در دو جبهه سخت با دشمنان و کفار قسم خورده درونی و بیرونی و در مقابل حملات آشکار و پنهان آنان به ویژه شیطان مقاومت کرده و با مکر آنان مبارزه می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان منتظر خودش را با اهداف منتظر تطبیق می‌دهد و خود را شبیه امامش می‌کند تا بتواند به محضر ایشان مشرف شود./813/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات