۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۵۰۱۱۷۶
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

سند ۲۰۳۰، نمونه آشکار تلاش دشمن برای نفوذ در مبانی دینی ما است

حجت الاسلام لائینی گفت: سند ۲۰۳۰ نمونه آشکار نفوذ دشمنان در مباحث آموزشی و مبانی دینی و انقلابی کشورمان است.
حجت الاسلام محمدی لائینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان شهرستان نکا با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، این ماه پر فیض الهی را فرصت ارشمندی برای تزکیه نفس و بندگی خداوند متعال دانست و گفت: لحظه لحظه این ماه پرفضیلت سرشار از معنویت است که باید نهایت بهره از این لحظات ارزشمند برده شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که روزه داری و تحمل شرایط سخت در این ماه پر فیض ارزش معنوی بسیار بالایی دارد، افزود: به حتم روزه داران و مؤمنان در این ماه ارزشمند از ثواب و پاداش دنیوی و اخروی بالایی برخوردار خواهند شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که خداوند متعال در ماه مبارک رمضان این فرصت را به بندگان خود داده تا بازنگری نسبت به اعمال گذشته در مسیر بازگشت به دین و ارزش های الهی حرکت کنند، خاطرنشان کرد: دعا و نیایش در لحظه های معنوی ماه مبارک رمضان زمینه صیقل روح انسان از گناه را فراهم می کند.

امام جمعه نکا از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه بهار قرآن یاد کرد و با بیان این که باید تلاش کنیم تا لحظه های این ماه پرفیض ما با نور قرآن همراه باشد، تصریح کرد: انس با قرآن در ماه مبارک رمضان می تواند معنویت این ماه مبارک را دو چندان کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که درک مفاهیم قرآنی نیازمند تدبر در کلام الهی است، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای درک عمیق مفاهیم قرآنی است و در این ماه هر چه می توانیم باید برای تفکر و تدبر در قرآن وقت بگذاریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خداوند متعال روزه را در ماه مبارک رمضان واجب کرده است، گفت: هر کس یک شب از شب های ماه رمضان به عبادت مشغول باشد، مثل این است که هفتاد شب را در ماه های دیگر به نماز و عبادت پرداخته است.

حجت الاسلام لائینی از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه صبر و استقامت یاد کرد و با بیان این که ثواب و پاداش صبر بهشت است، خاطرنشان کرد: فردی که در ماه مبارک رمضان روزه بگیرد، شب را به عبادت مشغول شود و چشم خود را از نگاه حرام حفظ کند و زبان خود را از غیبت و دروغ حفظ کند به حتم از اجر و پاداش بسیاری برخودار خواهد شد.

امام جمعه نکا با بیان این که رسیدن به تقوای الهی یکی از بزرگترین و بهترین اثر روزه داری است، تصریح کرد: به حتم روزه داری در شرایط سخت موجب دوری از وسوسه ها و تقرب و نزدیکی به خداوند متعال می شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که لحظه لحظه های ما در ماه مبارک رمضان باید آمیخته با نور قرآن و معنویت باشد، خاطرنشان کرد: مفاهیم قرآنی باید در همه بخش های فردی و اجتماعی زندگی ما نهادینه شود.

حجت الاسلام لائینی توجه به مسائل قرآنی را یکی از مهم ترین راه های سعادت و رستگاری انسان دانست و تصریح کرد: مفاهیم قرآنی جامعه را از انحراف ها مصون نگاه خواهد داشت و مسیر سعادت و تعالی را پیش روی انسان ها قرار می دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سند 2030 یونسکو اشاره کرد و با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی به صراحت نظر و دیدگاه خود را نسبت به این سند انحرافی بیان کردند، گفت: متأسفانه به دلیل عدم توجه متولیان این بخش، رهبر معظم انقلاب اسلامی با درایت و هوشیاری نسبت به این موضوع ورود پیدا کردند و هشدارهای لازم را در این خصوص دادند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی همه توان و تلاش خود را برای انحراف نسل جوان کشورمان از مبانی دینی و انقلابی به کار گرفته اند، افزود: سند 2030 نمونه آشکار نفوذ دشمنان در مباحث آموزشی و مبانی دینی و انقلابی کشورمان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که این سند کاملاً با مبانی و اصول دینی و اعتقادی کشورمان در تضاد آشکار است، تصریح کرد: این سند غربی به هیچ عنوان با ارزش های حاکم بر کشورمان تناسب ندارد و اجرای آن نوعی بی هویتی در نسل جوان کشورمان ایجاد می کرد.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که دشمنان با نفوذ در جایگاه های مهم و حیاتی کشورمان تلاش می کند پایه های دینی و انقلابی نسل های این کشور را سست و بی رمق کند، تصریح کرد: اگر مقام معظم رهبری به موقع نسبت به این سند خطرناک روشنگری نمی کردند، بخش های مختلف آموزشی کشورمان این جریان خطرناک را در مدارس ما اجرایی می کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نسل جوان جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تعمیق باورهای دینی هستند، گفت: مباحث آموزشی در دستگاه تعلیم و تربیت باید به گونه ای باشند تا دانش آموزان روح اسلام، دین و معنویت را به خوبی درک کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که اجرای سند 2030 خیانتی آشکار به اسلام، انقلاب و مبانی دینی ما بود، بیان داشت: باید هوشیار باشیم و نگذاریم که دشمنان در اصول و مبانی انقلاب نفوذ کنند که اگر خدای ناکرده این گونه شود، عواقب جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

امام جمعه نکا با بیان این که امروز دشمنان تلاش می کنند مبانی انحرافی خود را در سطح دانش آموزی گسترش دهند و نهادینه کنند، افزود: در چنین شرایطی رسالت دستگاه تعلیم و تربیت تعمیق باورهای اعتقادی دانش آموزان در کنار گسترش مسائل آموزشی و علمی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که معنویت و اخلاق  دینی نیز باید همگام با مسائل علمی در مدارس کشورمان تقویت شود، تصریح کرد: تنها توجه به بعد علمی دانش آموزان نمی تواند تضمین کننده آینده فرد باشد بلکه باید علم و تقوا تؤام با هم در فرد دانش آموز تقویت شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز مدارس ما خط مقدم دفاع از دین و انقلاب محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: دشمنان به خوبی می دانند برای رسیدن به اهداف شوم خود باید در سنین پایین سرمایه گذاری خود را آغاز کنند به همین دلیل به سوی دانش آموزان روی آوردند ک هباید هوشیار باشیم./202/1317/ب1

ارسال نظرات