۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۵۰۱۱۶۲

مخالفت قاطع خانواده‌های شهدا با درخواست آل خلیفه

خانواده های شهدای بحرین درخواست آل خلیفه برای دفن مخفیانه پیکر شهدا را رد کردند.
شهدای بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، خانواده های شهدای بحرینی حمله اخیر نیروهای آل خلیفه به منطقه الدراز، درخواست مقامات این کشور مبنی بر حضور در مرکز پلیس منطقه الحوره را رد کرده و مخالفت خود را با دفن این شهدا با حضور 2 تن از اعضای خانواده اعلام کردند.

آنان در پیامی مشترک تصریح کردند: بار دیگر از دولت می خواهیم پیکر فرزندان شهیدمان را تحویل داده تا مراسم غسل و تکفین و تشییع آنها را بر اساس اعتقادات خود انجام داده و پیکرها را در مقابری که خودمان می خواهیم، به خاک بسپاریم.

خانواده های شهدا افزودند: پافشاری وزارت کشور بر عدم تحویل پیکرهای مطهر شهدا و دفن مخفیانه آنها با احکام شرعی دین مبین اسلام مغایرت داشته و تجاوز آشکار به عرف و ارزش های انسانی به شمار می آید.

در بخش پایانی این پیام تأکید شده که با هرگونه تعرض به حق قانونی و اخلاقی و انسانی خود مخالفت کرده و با قدرت در برابر آن می ایستیم و از شیوه های قانونی جهت گرفتن حقمان استفاده می کنیم.

حجت الاسلام میثم سلمان از روحانیان مدافع حقوق بشر بحرین نیز در این باره گفت: تشییع و دفن شهدا بر اساس اعتقادات دینی و عرف های مرسوم حق خانواده ها به شمار می آید و خلاف آن نیز تجاوز آشکار به قانون و معاهده های بین المللی است.

وی اظهار داشت: کسانی که به خانواده های شهدا برای دفن مخفیانه پیکرها فشار وارد می کنند در این جنایت و تجاوز شریک هستند./980/ب902/د

ارسال نظرات