۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۵۰۱۱۴۴
مدیر حوزه علمیه شهداد:

ماه مبارک رمضان ماه بندگی خدا است

حجت الاسلام بذرکار با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ماه بندگی خدا محسوب می شود، گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای جوانان بوده که خود را از گناه دور کنند و به فکر آخرت باشند.
طعم رمضان

حجت الاسلام مهدی بذرکار مدیر حوزه علمیه شهداد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: مردم ماه مبارک رمضان را قدر بدانند تا از ثواب هایی که خدا در این ماه برای انسان ها قرار داده، استفاده کنند.

وی افزود: یکی از خصوصیات ماه مبارک رمضان این است که هر کاری را که در این ماه انسان ها انجام می دهند، دارای ثواب بوده و دعاهای انسان ها مستجاب می شود.

حجت الاسلام بذرکار با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ماه بندگی خدا محسوب می شود، ابراز داشت: همه انسان ها در روی زمین به خدا نیاز دارند و کسی که در  دنیا بوده و بگوید من به خدا نیاز ندارم، حرفی بی فایده ای است.

وی اظهار داشت: اهل بیت با این که معصو بودند در دنیا از خدا طلب عفو می کردند و یکی از کارهایی که مردم باید در ماه مبارک رمضان انجام دهند این است که از گناهان خود پشیمان شده و استغفار کنند.

استاد حوزه علمیه شهداد با توجه به این که همه کارهای دنیا به لذات دنیوی خلاصه نشده است، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای جوانان بوده که خود را از گناه دور کنند و به فکر آخرت باشند.

وی تصریح کرد: روزه گرفتن از بهترین اعمال ماه مبارک رمضان محسوب می شود و روزه ای برای انسان ها فایده داشته که تمام اعضا و جوارح را روزه بدارند و خود را از گناه دور کنند.

حجت الاسلام بذرکار با بیان این که ارتباط با خدا را مردم در ماه مبارک می توانند بیشتر کنند، اظهار داشت: متأسفانه بعضی از مردم دنیا را فقط به نگاه مادی می نگرند و بهترین فایده ماه رمضان این است که غذای روح انسان ها را تغذیه می کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم فقط روزه را به نخوردن و نیاشامیدن قرار دهند به خودشان ضرر وارد کرده اند و این طور روزه ای بی فایده است.

مدیر حوزه علمیه شهداد با اشاره به این که مردم به روزه نگاه سطحی نداشته باشند، اظهار داشت: نگاه عمیق به دین سبب می شود که انسان ها بهتر از ماه مبارک رمضان استفاده کنند.

وی با بیان این که روحانیان از فرصت ماه مبارک برای امر تبلیغ خوب استفاده کنند، بیان داشت: آشنا کردن مردم با آموزه های دینی از وظایف مهم روحانیان است.

وی در پایان گفت: روحانیان با گفتن مسائل دینی می توانند بسیاری از نقشه های شوم دشمنان را از بین ببرند زیرا دشمن هدفی جزء کم رنگ کردن دین اسلام نیست./302/9707/ب1

ارسال نظرات