۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۰۱۱۴۳
حجت الاسلام قوامی مطرح کرد؛

برنامه ریزی کلید رسیدن به تحول معنوی در ماه رمضان

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی با تصریح بر این که ماه رمضان ماه گناه سوزان است بر لزوم ایجاد برنامه ای منظم برای رسیدن به تحول معنوی در این ماه تأکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین قوامی حجت الاسلام و المسلمین قوامی

حجت الاسلام سید صمصام الدین قوامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در زمینه محتوای سخنرانی های مبلغان گفت: توجه به مسائل معنوی که متأسفانه امروزه مقداری کم رنگ شده است، مهمترین مسأله ای است که مبلغان در ماه مبارک رمضان باید به آن بپردازند.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی ادامه داد: هرچند مبلغان و خطبا به واسطه پرداختن به مباحث اخلاقی نباید از مباحث اجتماعی همانند اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و مطالبات مردم از نظام همانند اقتصاد و معیشت غافل شوند؛ همچنین مبلغان باید شرایط ویژه منطقه یعنی ائتلاف یهود، آل سعود و آمریکا را به صورت کامل برای مردم بیان و دشمنی و ضعف آنها را نیز برای مردم بازگو کنند.

وی ادامه داد: گرچه از انتخابات هرچه کمتر سخن گفته شود بهتر است اما نباید از وجود مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی و حضور چندین میلیونی مردم در انتخابات غافل شوند؛ همچنین به جهت بیان شدن مباحثی همانند آزادی در انتخابات مبلغان باید مردم را توجیه کنند که اسلام با جشن و شادی مخالف نیست و از سوی دیگر نوع اسلامی و مدیریت شده آن را به مردم معرفی کنند.

حجت الاسلام قوامی اضافه کرد: ولایت فقیه از جمله مباحثی است که مبلغان باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند زیرا برخی آن را مخالف آزادی، دموکراسی، حقوق بشر و تمدن می دانند در حالی که او حافظ آزادی، دموکراسی، حقوق بشر و تمدن است و چنین مسائلی باید برای نسل جدید روشن شوند حتی در صورت لزوم از جلسات پرسش و پاسخ نیز استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: مبلغان می توانند در جلسات بیان احکام که امروزه به یک سنت در ماه رمضان تبدیل شده است مسائلی همانند تهمت، غیبت و رقابت همچنین احکام نظام سیاسی را بیان کنند؛ البته از تفسیر قرآن کریم و معرفی صحیفه سجادیه نیز نباید غافل شوند.

مدیر مرکر فقهی مدیریت اسلامی با تصریح بر این که ماه رمضان جشن گناه سوزان است، گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی است تا انسان برنامه منظمی را برای رژیم معنوی خود تنظیم کند.

وی افزود: افراد با ایجاد نگرشی جدید در برخوردهای اخلاقی خود می توانند هم خود توبه کنند و هم روحیه توبه کردن در دیگران را ایجاد کنند؛ در روایات گفته شده است شقی فردی است که ماه رمضان بگذرد اما خداوند از او نگذشته باشد زیرا در این ایام ابرهای پربار معنوی از او عبور می کنند اما او از این فرصت استفاده نمی کند./1324/ت۳۰۲/ی

 

ارسال نظرات