۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۵۰۱۱۱۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

​ماه رمضان فرصتی بی نظیر برای تمرین اخلاق اسلامی در جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: ماه مبارک رمضان، فرصتی بی نظیر برای تمرین اخلاق اسلامی در جامعه است که باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن بهره ببریم.
حجت الاسلام انصاری راد

حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، ماه رمضان را ماه انسان‌ سازی خواند و گفت: در این ماه باید نهایت استفاده را از همه لحظات آن ببریم، چراکه ماه رمضان ماه اقتدار یافتن انسان بر نفس خود است.

وی با بیان اینکه اقتدار انسان بر نفس باعث می‌شود تا انسان به گناهان و معصیت ها آلوده نشود، افزود: باید در ماه مبارک رمضان برای اصلاح نفس تمرین کرد و بتوانیم از برکات فروان این ماه نهایت استفاده را ببریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به فضیلت‌های بسیار زیادی ماه مبارک رمضان تصریح کرد: روزه‌ داری ان قدر فضیلت دارد که اگر مردم پی این فضایل گران‌ بها ببرند همه سال را روزه می‌ گیرند.

لزوم امساک از دنیا و دنیاطلبی در ماه رمضان

حجت الاسلام انصاری راد افزود: در ماه مبارک رمضان افزون بر امساک در خوردن و آشامیدن، باید در طول روز از امور دنیا و دنیاطلبی نیز امساک کنیم و تلاش کنیم تا در روزه داری خود سربلند باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان مومنان با ایجاد روحیه معنوی و باورهای دینی خود را در برابر گناهان بیمه می کنند چرا که ماه رمضان درون انسان را تقویت می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: اگر در امتحان بزرگی که به واسطه ماه مبارک رمضان برای ما ایجاد می شود سربلند بیرون آییم در پایان ماه رمضان دیگر تمایلی به انجام گناه باقی نمی ماند، این بزرگترین ثمره این ماه مبارک است.

حجت الاسلام انصاری راد ابراز داشت: در صورتی که انسان در ماه مبارک رمضان نتواند به خوبی نفس خود را کنترل کند و مواظب و مراقب نفس خویش باشد، نفس بر او چیره می شود و انسان برده او می‌شود و فرد را به سمت پرتگاه می‌برند.

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تقویت روحیه و مقاومت در برابر گناهان است

وی با تاکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان باید ذکر خدا را زیاد بگوییم و همواره در مناجات باشیم، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماه ذکر کثیر است است و باید از همه لحظات ان استفاده کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای تقویت روحیه ایستادگی و مقاومت در برابر گناهان دانست و اذعان داشت: شخص روزه دار فقط به نخوردن و نیاشامیدن اکتفا نمی کند، بلکه افراد باید اعضاء و جوارح خود را نیز از گناهان دور نگه دارد و این فرصت را مانند یک امتحان در نظر بگیرند.

وی تاکید کرد: افزون بر توبه به درگاه خداوند، تقویت اراده انسان، درک وضعیت مستضعفان و برابری در جامعه در کنار ایجاد شرایط معنوی برای کمک به خانواده های نیازمند از جمله برکات ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام انصاری راد اضافه کرد: بر همه مسلمانان واجب است تا از این فرصتی که خداوند متعال در اختیار آنها قرار داده، به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان گفت: ماه مبارک رمضان، فرصت بی نظیر تمرین اخلاق اسلامی در جامعه است که باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن بهره ببریم./302/851/ب1

ارسال نظرات