۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۵۰۱۱۰۸
آیت الله شفیعی تأکید کرد؛

ضرورت تقویت فرهنگ اسلامی و انسانی در ماه مبارک رمضان

آیت الله شفیعی با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان، گفت: ضرورت تقویت فرهنگ اسلامی و انسانی و بازگو کردن مسائل اخلاقی و انسانی در ماه رمضان بسیار ضروری است.
آیت الله سید علی شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در سلسله سخنرانی های اخلاقی ـ معرفتی که در مسجد آیت الله شفیعی برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان ابراز داشت: رمضان ماه دعوت عام الهی از بندگان است و بندگان باید حداکثر استفاده را از این سفره گسترده با حضور در نمازهای جماعت، منابر و سخنرانی، جلسات قرآنی و نشست های دینی ببرند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تقوای به دست آمده از روزه یک نوع تقوا قلمداد می شود، اظهار داشت: نفس روزه یک عمل است و قرآن خواندن، اقامه نماز و نفس کشیدن روزه دار یک عمل دیگر که در تقوامداری انسان تأثیر بسزایی دارند.

وی با اشاره به اینکه نفس کشیدن تنها در ماه مبارک رمضان عبادت شمرده می شود، عنوان داشت: رسول خدا(ص) می گوید که هر نفس روزه دار ثواب یک سبحان الله را دارد.

آیت الله شفیعی خاطرنشان کرد: حضور در منابر سخنرانی، مصائب و مناقب اهل بیت(ع) را شنیدن، بهره بری از کلاس های تفسیر قرآن کریم، کمک به فقرا و ... از امور پیرامون روزه است که خود عاملی در تقوامداری محسوب می شوند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه انسان در ماه مبارک رمضان با دین و اسلام زیاد ارتباط داشته و این ارتباط تقوامداری را در پی خواهد داشت، افزود: حصول تقوا از ماهیت روزه یک امر است و از ظرف زمانی روزه امری دیگر.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت تقویت فرهنگ اسلامی و انسانی در ماه مبارک رمضان بیان داشت: فرهنگ اسلامی و انسانی باید در آداب، تقلید، عادت های اجتماعی و رسومات نفوذ یابد و چنین فرهنگی نیاز به تصاعد و تکامل دارد؛ از این رو در ماه پربرکت رمضان مسائل انسانی و اخلاقی بازگو شود تا کارهای ناپسند و نادرست در جامعه به اسلام نسبت داده نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تأسف از اینکه امروزه بسیاری از خانم ها به دستان همسران مورد ضرب و شتم قرار می گیرند، تصریح کرد: چنین اقدامی گناهی کبیره است که عقابش در دنیا آغاز و در آخرت ادامه خواهد یافت و عذاب قبر را به دنبال دارد.

آیت الله شفیعی با بیان اینکه چیزی بالاتر از ادب اسلامی و انسانی وجود دارد، اظهار داشت: تقوامداری علاج همه ناملایمات و بی ادبی های جامعه است که به دست آمدن آن منوط به عدم ارتکاب گناه خواهد بود و روزه وضع شد به امید آن که تقوا حاصل شود./202/9456/ب1

ارسال نظرات