۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۰۱۱۰۷
آیت الله فقیهی:

ایمان و عمل صالح لازمه انقلابی بودن است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه مؤمن بودن را لازمه انقلابی بودن دانست و گفت: : کسی که می گوید من انقلابی و مؤمن هستم مقام اثباتش عمل صالح است و باید از کارهای نادرست دوری کند.
آیت الله فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی، عضو جامع مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر امروز در درس اخلاق خود به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد سلماسی قم، با بیان روایتی از پیامبر(ص) ماه رمضان را ماه برکت، رحمت و مغفرت دانست.

وی با بیان این که رحمت و مغفرت خداوند اختصاص به مسلمانان ندارد، افزود: تمام انسان ها در این ماه از رحمت خداوند برخوردار هستند و مهمترین کار در ماه رمضان توبه و بازگشت از گناهان است و همچنین انفاق در این ماه از ثواب مضاعف برخوردار است.

آیت الله فقیهی با بیان این که باید در ماه رمضان تمام اعضای بدن انسان روزه دار باشد، ابراز داشت: انسان باید چشم و زبان خود را از گناه حفظ کند و از غیبت و تهمت پرهیز کند.

وی با اشاره به این که حرمت انسان مانند حرمت کعبه است و نباید آبروی مؤمنی ریخته شود، گفت: کسی که در خفا کاری را انجام می دهد و افراد کمی از گناه او با خبر هستند نباید این گناه را فاش کنند و هر چقدر که این غیبت را به افراد زیاد تری بگویند گناه آن بیشتر است و وقتی که در رسانه ای آبروی مؤمنی ریخته شود دیگر قابل بخشش نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مقام ثبوت ایمان را در عمل صالح دانست و خاطرنشان کرد: کسی که می گوید من انقلابی و مؤمن هستم مقام اثباتش عمل صالح است و باید از کارهای نادرست دوری کند؛ اول باید مؤمن بود و بعد انقلابی شد.

مردم به اسلام و روحانیت علاقه دارند

آیت الله فقیهی با اشاره به حضور پرشور مردم آگاه ایران در انتخابات اخیر، گفت: ما مردم خوبی داریم و این که 40 میلیون نفر به روحانیت رأی داده اند نشانه علاقه و اعتماد مردم به روحانیت است و گرنه افراد غیر معمم هم در میان نامزدها بودند ولی مردم به روحانیت اقبال نشان داده اند.

وی با بیان این که انسان می تواند حقایق را بیان کند بدون این که آبروی کسی را بریزد، افزود: اگر این مسیر ادامه پیدا کند و غیبت و دروغ و تهمت باب شود و بدون این که چیزی ثابت شود آن را به افراد نسبت دهیم اعتماد مردم سلب خواهد شد./843/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات