۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۰۱۰۷۹
آیت الله مکارم شیرازی در حرم بانوی کرامت:

انس با قرآن کریم میکروب رذائل اخلاقی را از بین می برد

حضرت آ‌یت الله مکارم شیرازی با بیان این که قرآن مجید قلب انسان را روشن می کند، گفت: انس با این کتاب الهی میکروب های رذائل اخلاقی را از بین می برد و حیات و زندگی معنوی را می آفریند.
سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به رونق برنامه های قرآنی در کشور گفت: قبلا جلسات قرآنی  به این صورت پرشور سابقه نداشت اما پیروان مکتب اهل بیت(ع) پیشگام شدند و جلسات قرآنی با شکوه  و با عظمت را تشکیل دادند.

وی ماه مبارک رمضان را ماه قرآن دانست و افزود: بهترین عبادت در این ماه مبارک تلاوت، تدبر و عمل به قرآن کریم است، درباره قرآن هرچه بگوییم کم است، قرآن کریم در آیات متعددی خود را معرفی کرده است که باید به آن ها توجه شود، آیه 15 و 16 مائده می فرماید قرآن مجید نور و روشنایی از سوی خداوند متعال است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تشبیه نور قرآن به نور آفتاب اظهار داشت:  نور آفتاب برکات  بسیاری دارد، جهان را روشن می کند، از ظلمت ها می کاهد، گیاهان را پرورش می دهد، مواد غذایی را تأمین می کند، حیات و زندگی با نور آفتاب به فرمان خدا تأمین می شود، این نور میکروب ها را می کشد و فضا را سالم می کند که همه این آثار در قرآن مجید وجود دارد.

وی ادامه داد: قرآن مجید قلب انسان را روشن می کند، میوه های فضائل اخلاقی را بر فکر و روح انسان آشکار می کند، میکروب های رذائل اخلاقی را از بین می برد و حیات و زندگی معنوی را می آفریند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در این دو آیه 3 خاصیت برای نور قرآن بیان شده است، ابراز داشت: اگر با خلوص نیت در سایه قرآن قرار گرفتیم راه های سلامت از شیطان، وسوسه ها، خطرات و هوای نفس در اختیار انسان قرار داده می شود.

وی عنوان کرد: قرآن انسان را از ظلمت های جهل، نادانی، کفر، اختلاف، وسوسه های شیطان به سوی نور و روشنای می برد؛ قرآن انسان را به راه مستقیم به سوی خدا هدایت می کند، این که در نمازها طلب هدایت در صراط مستقیم داریم صراط مستقیم همین قرآن است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: همه به ویژه جوانان باید قرآن را به خوبی بخوانند، در آن تدبر کرده و به آن عمل کنند، باید قدر نعمت را بدانیم و از آن نهایت استفاده را ببریم؛ در این جلسات قرآنی باید برای دفع شر اشرار از کشورهای اسلامی به ویژه سوریه، یمن، بحرین و عراق و حل مشکلات کشور دعا کرد./1323/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات