۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۵۰۱۰۷۲
معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان:

روحانیان در ماه مبارک رمضان معارف دین را برای مردم بازگو کنند

حجت الاسلام شاه حیدری با بیان این که ماه رمضان ایام تبلیغی مناسبی برای روحانیان است، گفت: روحانیان در ماه مبارک رمضان سعی کنند که معارف دین را به مردم بگویند زیرا مردم تشنه معارف دین بوده و ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای آشنا کردن مردم با دین است
ماه رمضان

حجت الاسلام حامد شاه حیدری معاون  تهذیب حوزه علمیه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: برکت، رحمت و غفران نتیجه ماه مبارک رمضان بوده که مردم سعی کنند از اول ماه مبارک مهمان خوبی برای خدا باشند.

وی افزود: انسان هایی که می خواهند در دنیا رشد کنند و زندگی خوبی را برای خود در تمام ماه ها داشته باشند، سعی کنند اعمال ماه مبارک رمضان را که روزه گرفتن است را انجام دهند.

حجت الاسلام شاه حیدری با بیان این که ماه مبارک رمضان نعمت خدایی برای بندگان است، اظهار داشت: روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان غذای روح و جسم انسان ها را تأمین می کند.

وی خاطرنشان کرد: روزه گرفتن قوه شهوانی انسان ها را کنترل کرده و نمی گذارد که انسان هر کاری را که نفس انسان به او می گوید را انجام دهد و این یک از بهترین پیام های روزه گرفتن برای انسان ها شمرده می شود.

استاد حوزه علمیه ماهان با توجه به این که ماه رمضان ماه تمرین گناه نکردن است، خاطرنشان کرد: روزه زمانی برای انسان فایده دارد که تمام اعضا و جوارح انسان ها روزه بوده و از گناه دور باشند.

حجت الاسلام شاه حیدری ادامه داد: ثروتمندان با روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان، با افراد فقیر یکی می شوند و طعم زندگی فقیران را هم می چشند که یک فقیر چه طوری در طول سال زندگی می کند.

وی با بیان این که روحانیان ماه رمضان را برای تبلیغ دین خدا به مردم مغتنم شمارند، ابراز داشت: روحانیان در ماه مبارک رمضان سعی کنند که معارف دین را به مردم بگویند.

وی با اشاره به این که ماه ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن بوده، گفت: مردم به خواندن قرآن اکتفاء نکنند بلکه سعی کنند همراه با خواندن قرآن، معنای آن را خوانده و به آن عمل کنند./9707/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات