۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۰۱۰۵۹

چند خبر کوتاه از استان کرمان

استقبال از ماه ضیافت الهی در امامزادگان کرمان، پایان عملیات گاز رسانی به مرکز فرهنگی و مذهبی بخش طغرالجرد کوهبنان، برگزاری جشن رمضان با نمایشگاه دستاوردهای خودکفائی کمیته امداد در کرمان و برگزاری مراسم پرفیض دعای ابوحمزه در مساجد قائم و امام زمان کرمان از مهم ترین اخبار کوتاه دراستان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ضیافت الهی مراسمات این ماه مبارک در بیش از 70 امامزاده و بقعه شاخص استان برگزار می شود.

وی به اجرای ویژه برنامه ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در قالب اجرای این طرح برنامه های متعدد فرهنگی و قرآنی ،آئین جمع خوانی روزانه قرآن کریم، برپایی خیمه معرفت با حضور مبلغان اعزامی از قم، مراسم افطار الصائمین از محل نیات موقوفات منطبق، احیاء لیالی قدر اجرا خواهد شد.

پایان عملیات گاز رسانی به مرکز فرهنگی و مذهبی بخش طغرالجرد کوهبنان

رضا مطیع دولت سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهبنان اظهار کرد: مجتمع فرهنگی ومذهبی پنج تن آل عبا در حد فاصل 25 کیلومتری ازمرکز شهرستان در بخش طغرالجرد واقع شده است که در ماه های محرم مرکز تجمع هیئت های مذهبی جهت برنامه های عزاداری است.

وی ازساخت و تجهیز سالن آشپزخانه به مساحت 500 متر مربع جهت ارائه خدمات مورد نیازدر این مجتمع خبر داد و افزود: در همین راستا در جهت توسعه این مجتمع عملیات گازرسانی و برق رسانی به مسافت 5 کیلومتر از بخش طغرالجرد تکمیل شد.

مطیع دولت گفت: با همکاری هیئت امناء و خیرین محلی در سال 93 عملیات اجرایی ساخت مسجد مجتمع در زمینی به مساحت 350 متر مربع آغاز شد که در اوایل سال جاری این طرح به بهره برداری رسید.

وی گفت: در حال حاضر عملیات گچ کاری تربت خانه بقعه متبرکه بی بی عصمت(س) در دست اقدام است.

برگزاری جشن رمضان با نمایشگاه دستاوردهای خودکفائی کمیته امداد در کرمان

یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان از برگزاری جشن رمضان و نمایشگاه دستاوردهای خودکفائی کمیته امداد به مدت ۱۰ شب در دهه دوم این ماه در یخدان مؤیدی خبر داد.

وی افزود: بیش از 8 هزار و 800 متر فرش از سوی مددجویان بافته شده و نزدیک به 9 میلیارد تومان عواید آن نصیب این خانواده ها شده و یا در کشاورزی و دامداری که 18 تن محصولات زراعی از خروجی طرح های اشتغال کمیته امداد داشتیم؛ 11 تن محصولات باغی، 4500 تن محصولات گلخانه ای و ... در بحث دام پروری نیز 1208 تن گوشت، 231 تن پشم و 159 تن عسل داشتیم که بعضی از تولیدات از جمله فرش صادر هم می شود.

صادقی با اشاره به اینکه بخشی از موضوع اشتغال در کمیته امداد از طریق تسهیلات قرض الحسنه و منابع داخلی کمیته امداد و بخشی هم از طریق رایزنی با کارفرماها است؛ بیان داشت: امسال اعتبارات اشتغال استان حدود سه برابر سال گذشته است، بنابراین همه دستگاه ها از جمله بانک ها باید کمک کنند تا این اعتبار به نحو مطلوب هزینه شود.

وی پشتوانه علمی طرح های اشتغال کمیته امداد را از علل موفقیت این طرح دانست و با اشاره به نظارت کمیته امداد بر اجرای این طرح ها و اینکه انحرافی از طرح بوجود نیایید؛ گفت: برای اولین بار 5 هزار و 100 پرونده جهیزیه را به روز کردیم کهبعضی از آنها مربوط به سال 91 بود و نیز برای نخستین بار 15 قلم کالای اساسی جهیزیه تأمین شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم برای خیرخواهی دانست و با بیان اینکه کمک های مردمی به نیازمندان در این ماه بسیار متفاوت و چندین برابر ماه های دیگر است؛ افزود: طرح اکرام ایتام همچون سال گذشته برگزار می شود؛ همچنین امسال نیز به صورت غذای طبخ شده یا سبد غذا از نیازمندان حمایت می کنیم.

برگزاری مراسم پرفیض دعای ابوحمزه در مساجد قائم و امام زمان عجل الله تعالی کرمان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، مراسم پرفیض دعاهای مخصوص این ماه در اکثر مساجد و تکایا برگزار می شود؛ از جمله این ادعیه شریفه «افتتاح» و «ابوحمزه ثمالی» است که بیش از سایر ادعیه ترویج شده است.

بر اساس این گزارش، «شهرالله۲۵» عنوان ویژه برنامه سحرگاهان است که سالها به صورت مستمر(از ۲۵ سال پیش) از سوی هیأت شهدای بیت الله الحرام در مسجد قائم عجل الله تعالی کرمان و هر شب فرازهایی از دعای پرفیض ابوحمزه در حال و هوایی معنوی قرائت می شود که امسال نیز این برنامه حوالی ساعت یک و نیم بامداد از سوی مجید دوستعلی اجرا می شود و قرار است حجج اسلام کرمی، سعادت فر و جوشقانیان نیز به ایراد سخن بپردازند.

همچنین قرائت این دعای شریف برای سومین سال متوالی و تحت عنوان «سحرهای دلدادگی» امسال ساعت 1 تا 3 بامداد در مسجد امام زمان عجل الله تعالی خیابان شهید چمران برگزار می شود که سخنرانان ۱۵شب اول حجج اسلام کمالی و مختار آبادی و مداحان ۱۵شب اول حاج حمیدعسکری و ۱۵ شب دوم سید روح الله نیکخواه، علیرضاحسنی و حاج جواد حسینخانی است./303/9709/ب1

ارسال نظرات