۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۵۰۱۰۴۱
امام جمعه اشکنان:

ماه رمضان، بهترین فرصت برای طی کردن مسیر کمال است

امام جمعه اشکنان گفت: ماه رمضان، یک ماه ویژه است که پروردگار همه ابزار را در اختیار انسان قرار داده تا مسیر کمال را طی کند.
ماه رمضان

حجت‌الاسلام علی صفری امام جمعه اشکنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، وجود انسان را همچون باغ و مزرعه‌ای توصیف کرد و گفت: سرزمین وجود انسان هم اگر مورد مراقبت و مواظبت جدی قرار نگیرد، آسیب می‌بیند و میوه‌های بد تولید می‌کند.

وی معتقد است که خدای متعال برای اینکه این سرزمین میوه و محصول خوب تولید کند، مواهب و عطایایی به انسان عنایت کرده که بزرگترین این موهبت‌ها، ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام صفری با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: ماه رمضان، ماهی است که نفس کشیدن در آن عبادت است و دعا در این ماه مستجاب، و عمل صالح مقبول است. این ماه، ماه غفران و آمرزش و بهار قرآن است.

امام جمعه اشکنان تأکید کرد: چنین امتیازاتی فقط در ماه مبارک رمضان وجود دارد و این از موهبت الهی است که باید مدنظر قرار بگیرد.

وی با بیان مضمونی از سخن امام راحل که فرمودند:" اگر کسی بخواهد صفات رذیله را از خود پاک کند باید 40 سال خون جگر بخورد، اما در ماه مبارک رمضان خدا شیطان را دربند کرده و همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها را در این ماه قرار داده است" تصریح کرد: انسان با استفاده از این فرصت باید بتواند صفات رذیله را با کمک خداوند از سرزمین وجودش ریشه‌کن کند.

حجت‌الاسلام صفری ماه مبارک رمضان را ماه توبه و استغفار دانست و افزود: پروردگار عالم این ماه را به عنوان یک ماه ویژه با همه ابزار برای انسان قرار داده تا انسان با استفاده از این ابزار، بتواند مسیر کمال را طی کند./303/825/ب1

ارسال نظرات