۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۰۱۰۳۵
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی مطرح کرد؛

ضرورت پاسخ عالمانه مبلغان به شبهات درباره ولایت فقیه

حجت الاسلام موسوی نسب کرمانی با اشاره به تلاش شبانه روزی دشمنان برای تخریب جایگاه ولایت و امامت، بر ضرورت دفاع جدی و عالمانه مبلغان ماه رمضان از مسأله ولایت فقیه تأکید کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی نسب

حجت الاسلام سید محمدرضا موسوی نسب کرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آثار و برکات و فضایل ماه ضیافت الهی اظهار داشت: بهترین تعبیرات در مورد ماه مبارک رمضان از زبان قرآن و پیامبر گرامی اسلام مطرح شده است؛ پیامبر در آخرین جمعه ماه شعبان در جمع مردم به معرفی ماه رمضان پرداختند و آن را ماه رحمت، مغفرت و ضیافت الهی برشمردند.

عضو هیأت علمی گروه اخلاق مؤسسه امام خمینی(ره) افزود: رحمت خداوند و آمرزش گناهان یکی از برکات میهمان شدن بر سر سفره خداوند است و اعمال و اذکار نیز در این ماه رنگ و بوی بیشتری به خود می گیرند تا جایی که در روایات بیان شده که تلاوت یک آیه قرآن در این ماه معادل یک ختم قرآن در ماه های دیگر است و نفس کشیدن و خواب انسان روزه دار نیز عبادت محسوب می شود.

وی تبلیغ و منابر در ماه مبارک رمضان را یکی از برکات این ماه دانست و گفت: مؤمنان و خداجویان در این ماه عزیز انس و الفت تازه ای با مساجد و جلسات مذهبی و دینی پیدا می کنند و همین مسأله یک فرصت ناب برای مبلغان به شما می رود تا در عمل و گفتار راهنمای مردم به سوی خدا باشند.

حجت الاسلام موسوی نسب کرمانی تأکید کرد: یک روحانی و مبلغ پیش از آنکه بخواهد فکر کند تا چه چیزی روی منبر برای مردم بگوید ابتدا باید تمام کوشش خود را به کار گیرد تا در ارتباط با مردم درست عمل کند و مصداق مسلمان و شیعه واقعی باشد تا مردم بتوانند از ایشان الگوی مسلمان بودن واقعی را برداشت کنند.

وی  با بیان اینکه تقوا تنها راه نجات بشر از منجلاب گناه و دنیا پرستی است، خاطرنشان کرد: توصیه به دین مداری و کنترل چشم و زبان بهترین توصیه ای است که مبلغان می توانند در ماه مبارک رمضان به مردم داشته باشند، چرا که متأسفانه به دلیل گسترش دنیا خواهی و غلبه هواهای نفسانی ما در کنترل نفس مشکل داریم و از همین رو مبلغان باید آثار و برکات تقوی و نتایج شوم بی تقوایی را به مردم گوشزد کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به پیشنهاد دیگری برای مبلغان اضافه کرد: اگر یک روحانی می خواهد حرفش ماندگاری بیشتری در ذهن داشته باشد در کنار استفاده مکرر از آیات کریمه قرآن کریم از روایات مفصل استفاده کنند و این روایات را به صورت سلسله وار برای مردم بیان کنند تا در نهایت یک مطلب به صورت جامع و کامل به دست مردم برسد، چراکه پراکنده گویی و بیان مسائل متفرقه زود از ذهن انسان می رود.

وی عنوان داشت: کتاب هایی که در این زمینه می تواند مورد استفاده مبلغان قرار بگیرد نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است که حاوی نکاتی ناب و نغز حتی برای دنیای امروز و بویژه جوانان است.

حجت الاسلام موسوی نسب کرمانی در پایان با بیان این که این منبرها و تبلیغ ها حاصل شهادت ها، شهامت ها و اسارت های امام معصوم است، یادآور شد: به همین دلیل جا دارد مبلغان در مسأله ولایت مداری ورود جدی داشته باشند و بویژه در این دوران که مسأله ولایت فقیه مورد حمله دشمنان و بدخواهان قرار گرفته دفاع عالمانه و جدی داشته باشند و سعی کنند شبهاتی که در این مورد به وجود آمده است را در خلال سخنرانی ها پاسخ بگویند./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات