۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۲
کد خبر: ۵۰۱۰۱۳
حجت الاسلام تکیه ای:

ماه رمضان بهترین زمان برای آراسته شدن به شخصیت قرآنی است

قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران ماه رمضان را بهترین زمان برای آراسته شدن انسان به شخصیت قرآنی دانست و گفت: سعی کنیم حسن ورود، حسن انجام اعمال و حسن خروج از ماه مبارک رمضان را داشته باشیم.
حجت الاسلام تکیه ای - رئیس ستاد مرکزی اعتکاف

حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ای در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان عنوان کرد: صحبت از رمضان، صحبت از ماه مبارکی است که پیش روی ما قرار دارد و همه کسانی که با بهره مندی از ماه رجب و شعبان که هر دو مقدمه ورود به ماه ضیافت الهی هستند توشه خود را برای ورود به این ماه مبارک برداشته و انتظار ورود به این ضیافت را کشیده اند.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) که قوی ترین و پرجاذبه ترین کلمات را فرموده اند، تأکید به استقبال از ماه رمضان داشته اند و تأکید کرده اند که ماه رمضان فرصت ویژه ای است که خداوند برای دستگیری از انسان قرار داده است.

رییس ستاد مرکزی اعتکاف تصریح کرد: همانطور که در خطبه شعبانیه که تعریف جامعی از ماه رمضان دارد، این ماه ماه برکت، رحمت و مغفرت نامیده شده است؛ ساعاتش بهترین ساعات، شبهایش بهترین شبها و روزهایش بهترین روزها هستند و نفس کشیدن و خوابیدن در آن نیز عبادت الهی محسوب می شود.

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه با بیان اهمیت توجه به این ماه خاطرنشان کرد: انسان باید تلاش کند تا قبل از ورود به این ماه در نهر رجب و شعبان خود را شست و شو دهد و آمرزیده وارد این ماه شود و دل و جان را برای حضور سر سفره پروردگار آماده  و با خانه تکانی و جلای دل وارد این ماه مبارک شود.

وی اضافه کرد: وقتی خواب و نفس کشیدن در این ماه هم عبادت است یعنی باید از لحظه لحظه آن بهترین استفاده را برد و نفس کشیدن خود را با تسبیح خداوند انجام داد.

حجت الاسلام تکیه ای تأکید کرد: توجه به قرآن و انس با این کتاب آسمانی در ماهی که بهار قرآن و ماه نزول قرآن است باید در رأس کارها قرار گیرد که این موضوع از خواندن و ختم قرآن آغاز و به تفسیر و تدبر و تعقل در آن و نهایتاً به آراستن خود به آرایش قرآنی ختم می شود تا انسان به شخصیت قرآنی دست یابد.

قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: اگر به خوبی از ماه رمضان استفاده شده و از معارف قرآن که تفسیر و تأییدش با اهل بیت(ع) است بهره برده شود، این ماه آدم ساز است و انسان به عنوان اشرف مخلوقات در محضر قرآن می تواند به تعالی برسد و سیر رسول خدا(ص) که سیر صعودی به سمت خداوند است در ماه مبارک رمضان سریعتر بوده و رحمت خداوند سبب می شود تا صعود به قله کمال بیشتر باشد.

وی ابراز کرد: در این ماه رحمت آنقدر زیاد است که انسان می تواند با سرعت پیش رود و همانطور که قرآن می فرماید«و سارعوا إلی المغفرة» به سمت مغفرت گام بردارد و این رقابت در کمال که در «فاستبقوا الخیرات» معنا می یابد سبب می شود تا انسان به سمت کمال سبقت بگیرد.

حجت الاسلام تکیه ای در پایان خاطرنشان کرد: در انتهای این ماه باید از خداوند بخواهیم که ما را بیامرزد و مبادا آمرزیده نشده از این ماه خارج شویم و اگر نتوانستم بار خود را در ماه رمضان ببندم حداقل مرا از محرومین قرار نده و همانطور که امام صادق(ع) فرموده است اگر کسی در دریای رحمت رمضان آمرزیده نشود موجب تأسف است و باید تا ماه رمضان سال بعد صبر کند و یا در سرزمین عرفات بخشیده شود، ما نیز سعی کنیم حسن ورود، حسن انجام اعمال و حسن خروج از ماه مبارک رمضان را داشته باشیم./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات