۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۳
کد خبر: ۵۰۰۹۸۹
حجت الاسلام ماندگاری مطرح کرد؛

معرفت الله کلید شناخت برکات ماه رمضان

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ماه رمضان، ماه شناخت خدا و معرفت الله است، گفت: معرفت الله کلید شناخت برکات ماه مبارک رمضان است.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه قم سحر امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه یکی از مهم ترین درخواست های امام معصوم و اولیاء الهی شناخت خداوند و کسب معرفت نسبت به ساحت الهی است، گفت: ماه رمضان، ماه معرفت الله است و کسی می تواند برکات و فضایل این ماه را درک کند که بتواند به مقام معرفت الله برسد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه روزه داری در ماه رمضان باید مقدمه معرفت الله شود، افزود: شناخت خدا نفس انسان را هدایت می کند و انسانی که از بردگی شهوت و نفس رها شد به حقیقت خداوند را خواهد شناخت و از برکات ماه رمضان نهایت بهره برداری را خواهد داشت.

حجت الاسلام و الملسمین ماندگاری با تأکید بر اینکه خانواده ها باید فرزندان خود را به ویژه فرزندان روزه اولی خود را با بیدار کردن در سحرها به معرفت الله نزدیک کنند، تصریح کرد: کسی که در ماه رمضان به معرفت الله نرسد در زمره غافلان خواهد بود.

وی افزود: قرآن کریم در مورد غافلان در آیه 8 سوره یونس و 108 نحل می فرماید«وَ الَّذینَ هُمْ عَنْ آیاتِنا غافِلُونَ أُولئِكَ مَأْواهُمُ النَّارُ بِما كانُوا یَكْسِبُونَ» کسانی که غافل شوند، جایگاه آدم غافل جهنم است و در جایی دیگر می‌فرماید که «أُولئِكَ الَّذینَ طَبَعَ اللَّهُ عَلى‏ قُلُوبِهِمْ وَ سَمْعِهِمْ وَ أَبْصارِهِمْ وَ أُولئِكَ هُمُ الْغافِلُونَ».

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: بنابر متن صریح آیه قرآن جایگاه غافلان در عذاب آتش است و وای به حال غافلانی که با مرگ از خواب غفلت بیدار شوند.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با تأکید بر اینکه مردم در دنیا چند دسته هستند، افزود: عده ای همیشه خواب هستند و متوجه آمد و شد ماه ها و حتی ماه مبارک رمضان نمی شوند و این گروه هم غافلان هستند و مثل این ها مثل کودکی است که پدر و مادرش می خواهند به مهمانی بروند و او قبل از مهمانی خوابیده و هنگامی که از مهمانی در بغل والدین خود باز می گردد نیز خواب بوده و نمی داند که این میهمانی چه زمانی شروع شد و چه زمانی پایان یافت.

وی اظهار کرد: دسته دیگری از افراد داری فکر بوده و متوجه امور زندگی خود هستند و این افراد همان افرادی هستند که در مسیر معرفت الله حرکت کرده و از تمام روزها و فرصت ها برای بندگی خدا استفاده می کنند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات